Fiasko

Ja... här lunkar man på i föräldraledighetslunken.... på ett sätt en ganska soft tillvaro, på andra sätt en ganska jobbig.

För att inte skriva barn jämt så kan jag avslöja att jag av någon anledning gjorde mensas IQ-test på nätet (snabbtest) här om dagen... När jag gjort klart det och resultatet kom upp såg jag bara 58 klart och tydligt på skärmen. 58! Är jag en sten??? Men sen läste jag noggrant och det visade sig att jag hade högre IQ än 58% av befolkningen.. puh! Blev också på ett fint sätt informerad om att jag inte platsade i mensa ; )

Kort efter detta tappade jag ner min mobiltelefon i en kastrull med fisk i dillsås. Såg hur den bara sjönk ner mot botten... Har försökt rädda det som räddas kan och med lite tops och ögonbrynsborste har jag något så när lyckats få bort gräddsåsen ur laddningshålet och högtalarna. Länge fungerade det endast att prata genom hands free men idag lyckades jag få fart på samtalsljudet i telefonhögtalaren igen : ) Antar att såsen har fått torka in ordentligt.

J: Din telefon luktar VIDRIGT!! Ha ha ha, viiidrigt!

Vilket fiasko. Hade ju inte behövt göra det där IQ-testet, har svårt att se medlemmarna i menas stå och glo ner i fisksåskastrullen med förvånad min medan mobilen bara försvinner....


Kommentarer
Svägerskan A

Åh, vilken fin support du får av din äldste son! :-D

2013-06-27 @ 10:28:23
URL: http://ringtail.wordpress.com
M

Hi, hi, hi - måste dra på smilbandet åt det hela! Men, vad innebär högre IQ än 58% av befolkningen och hur tillförlitligt är ett snabbtest på nätet? ;-)

2013-06-28 @ 10:41:17


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mamiforlife

En blogg om livet som mamma till mina pojkar!

RSS 2.0