Wild kid and the christmas

Varför varför varför varför VARFÖR tycker A att det är en bra idé att vakna 04:30 - 05:00 VARJE dag??? Oavsett hur tidig eller sent man lägger honom, oavsett om han har sovit middag eller inte?? Dagen blir så lååååååång när man går upp så tidigt. Känns ju som att hela dagen blir fel. Igår åt vi lunch 10:30 och middag 16:00. A vägrade sova middag och fick lägga sig 18:00, då var han trött i alla fall. En annan är ju också helt slut, tror att vi gick och la oss innan 21 igår.... Och det KANSKE skulle kännas lite mer okej om man slapp gå upp på nätterna också. Tror att vi varit uppe och snurrat fyra gånger i natt. Blir inte mycket sammanhängande sömn där inte.

För övrig längtar J såååå efter julen. Denna helg jobbar M och jag roddar runt med adventsstjärnor, pepparkaksbak och lussekatter..puh! Behöver jag säga att jag längtar lite, lite till jobbet imorgon ;-)

Det hade ju varit riktigt mysigt om det hade gått smidigt att göra alla julbestyr men icke.... en liten A är i sin allra mest klåfingriga, bångstyriga, vrånga, trotsiga och tjuriga period. Man får inte göra klart en sak innan man måste springa med kladdiga och mjöliga händer för att hindra det lilla yrvädret från att förstöra allt i sin väg. 

När man pratar med personer med äldre barn så säger dom ofta att småbarnsåren går så fort... och dom får det att låta som något sorligt...? ;-)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mamiforlife

En blogg om livet som mamma till mina pojkar!

RSS 2.0