Från svinpepp till svindepp

Ja. När man äntligen bestämt sig för att ta tag i hälsan slår kroppen tillbaks. Säger: "nä du, det där orkar jag inte med. Ge mig lite gott kvällsfika och lite lugn i soffan istället för de där aktiviteterna som du påtvingar mig". När man då försöker att påtala för kroppen att kroppen faktiskt mår bra av att röra på sig blir kroppen sur. Så där barnsligt sur och tänker "om jag pajar ena knäet så ger hon sig, ha!". Men eftersom att jag ignorerat den vedervärdiga smärtan och tränat ändå har kroppen blivit ännu surare. Typ förbannad. Tänker: "så det är så hon vill ha det!!! Då ska hon banne mig få!" Kroppen bjuder in äckliga bakterier i mina redan allergi-inflammerade ögon. "Kom in, kom in! Stanna länge. Gör henne trött och tagen, he he he!!"

Så nu har ögonflussen tatt mig. Igår trotsade jag både den och knäet och körde ett benpass (knäet är faktiskt bättre efter det - yey!!) men idag är jag utslagen, finito. Orkar knappt hålla mina (svullna) ögon öppna. Så ikväll blir det lugnt och i helgen kommer det också bli vila eftersom annat är inplanerat.

Man ska inte tro att man bestämmer över sitt liv inte.. väl värt att bli påmind om antar jag.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mamiforlife

En blogg om livet som mamma till mina pojkar!

RSS 2.0