Nog är nog nog

Nu får det faktiskt vara nog. Med för mycket vin- och ölkvällar, chips, nötter och allt för många avsnitt av The Vampire Diaries. Nog med inaktivitet och lathet. Jag som fick till det så himla bra med både träning och kost under förra sommaren och som höll rutinen kvar under hösten tills jag inte kunde träna alls under sex veckor. Då tappade jag allt istället, även den fina mathållningen.

Tillbaks igen alltså, på't bara!!

Har faktiskt sporrat mig igen med träningen och orkar lyfta nääääästan lika tungt som för åtta veckor sedan = glädje! Men som sagt, sen har dom trevliga öl- och vinkvällarna tagit över.... The Vampire Diaries behöver jag ju inte slopa helt, men kan ju dricka en kopp grönt te till istället (fast M hävdar att serien bara är bra om man dricker alkohol till...) ha ha!

Nä, i veckan blir det av till Gymgrossisten och sen disciplin igen. Snart ska vi ju bägge jobba och ungarna vara på förskolan om dagarna, då behöver man ork och energi. Då duger inte det här slapparlivet längre! Heja heja alla andra som också tar tag i det efter dessa helger (dvs halva svenska folket).


Kommentarer
M

Bra där!
Vi har också inlett en hälsodrive - fast med en viss måtta. ;-)

Svar: Ja, det är skönt i januari - alla är hälsosamma och man hjälpas åt att leva som man borde. Ska vi tippa på att i..... mars?... är det någon som har med fikabröd till jobbet? ;-)
mamiforlife.blogg.se

2014-01-11 @ 11:43:33


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mamiforlife

En blogg om livet som mamma till mina pojkar!

RSS 2.0