Redan käppar i hjulen

Denna vecka har jag som sagt tagit tag i hälsan med kost och träning. Hunnit med två styrkepass (kör 2-split när det kommer till styrketräningen, ett konditionspass och sedan en dag vila innan nästa omgång) och ett konditionspass denna vecka. Sprang 5 km för första gången på 10 veckor och det kändes bra faktiskt. Dagen efter kändes det dock inte ett dugg bra i höger knä. Otroligt mycket smärta och svårt att böja benet. Har tyvärr drabbats av chondromalacia patellae, femorpatellärt smärtsyndrom, patellalgi eller kort och gott j-t ont över knäskålen.

Det låter så löjligt och skulle någon annan få ont i knäskålen skulle jag tycka att det lät som tidernas sämsta ursäkt för att inte träna men det gör verkligen vansinnigt ont! Är otroligt stel i leden också så det är svårt att röra sig normalt. Ska försöka att träna i alla fall så gott det går, inaktivitet är sällan bra för något. Patellalgi är helt ofarligt men kan i värsta fall kvarstanna i ett halvår!!!! Men håller tummarna för att det ger sig snabbare. Det här var inte en bra start mina nya, friskare tag!


Kommentarer
M

Aj, aj, aj, då!
Annars applåderar jag din satsning! Hoppas att knät avsvullnar snabbt och att smärtorna avtar likaså!

Svar: Ja, aj! Men jag började röra mig på en gång och hittade vilka övningar som tydligen är bra vid tillståndet och det är faktiskt lite bättre. Klart kännbart men inte vidrigt ont. Så det finns nog hopp!
mamiforlife.blogg.se

2014-01-11 @ 11:41:58


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mamiforlife

En blogg om livet som mamma till mina pojkar!

RSS 2.0