Ja jag säger då det

Här avlöser misärerna varandra. Är det inte ögonfluss och onda knän så är det rotavirus som smittar hela släkten som kommer för att fira den slitna mammans födelsedag. Det känns som att barnen är hemma mer än på förskolan och att jobbet är något jag har vid sidan av, som en liten hobby. Trots att till och med mamma har vabbat åt oss!

Är det inte hosta och förkylningar så är det kräkningar både natten till söndag och natten till idag. Nu är det stackars J som är dålig. Mellan kl 01-03 kräktes han mer eller mindre var femte minut i natt stackars barn! Sen vaknade A och ville gå upp, kl 03 alltså. Stackars föräldrar!

Är det inte alla dessa besvär så är det kommunen som meddelar att det kan finnas bajsbakterier i vattnet. Man har upptäckt en läcka från en toalett rakt ner i Örebroarnas vattenreservoar. Fresch!

Så nu får vi koka allt vatten som ska till matlagning eller dryck. Inget extra besvär alls.

Så just nu sitter jag och överväger vad som är värst: vara svettig och ofräsch i håret eller gå in och ta sig en varm och skön bajsdusch. Återkommer om jag kommer fram till något.


Kommentarer
Y

Stackars er:-( jag jobbar ju annars mycket med att se till att de som låter sitt avlopp gå rakt ut i sjön åtgärdar detta...

Svar: Ja det är ju ett ack så viktigt jobb, men just nu är jag beredd att anställa någon som kankontrollera så att ingen låter sitt avlopp rinna rakt ner i svampens vvattenreservoar ;-)
mamiforlife.blogg.se

2014-03-17 @ 21:09:20


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mamiforlife

En blogg om livet som mamma till mina pojkar!

RSS 2.0