Färdiga är vi

Det är lite dålig kontinuitet här. Men orken har jag lagt på annat. Kort info:
- Ja, min patellalgi är kvar.
- Ja, vi har haft en målare här i två veckor och en dag. Tapetserat om och målat heeeeela lägenheten.
-Ja, vi flyttade alla möbler, tavlor, gardinstänger, prylar etc själva.
- Nej, vi har inte flyttat tillbaks allt.
- Ja, det ser fortfarande ut som skit här hemma.
- Nej, barnen sover inte hela nätterna än. Iaf inte samtidigt. Har det ena barnet en bra natt kan man sätta tusen spänn på att den andra vaknar fem ggr.
- Ja, oftast vaknar bägge multipla ggr om vartannat varje natt.
- Ja, vi dricker mycket kaffe.
- Ja, A har börjat skolas in på förskolan.
- Nej, det känns inget vidare. Lille plutten.
- Ja, föräldrar försöker fortfarande komma på "unika" namn till sina barn. Av någon konstig anledning heter en av A:s förskolekompisar Thealiv.
- Ja, alla barn i A:s förskolegrupp är födda -12. Alla utom ett. Som är fött -08. Hur tänker man där? Hen har verkligen jättekul på förskolan. Många kompisar att leka med... Lägg till att hen är lite "special" också som grädde på moset.
-Ja, vi har ätit allt för mycket snabbmat under renoveringen.
- Nej, jag har inte tränat på snart 3 veckor relaterat till inredningskaoset här hemma.
- Nej, jag är inte speciellt munter just nu.
- Ja, det kommer att bli väldigt fint r hemma.

När vi nu någonsin ska kunna bli färdiga? Eller klara menar jag. Färdiga är vi ju dagligen när vi signar ner i sängen framför Netflix efter att ha nattat virvelvinden och tyfonen. Färdiga är vi. Så klara blir vi inte.


Kommentarer
H

Hehe, läste först patellaallergi - vilket också hade varit väldigt illa! Känner igen det där med "flyttkaos", snabbmat och stillasittande... Suck!

2014-02-07 @ 20:16:17


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mamiforlife

En blogg om livet som mamma till mina pojkar!

RSS 2.0