Inneboende avundsjuka

Och så kom det. Orden som jag bara väntat på. Inte att A säger "mamma" för första gången, utan att J sa:

- Mamma, jag vill att A ska vara i din mage. Jag vill att din mage ska vara stor.

För hur mycket han än älskar sin lillebror så är det påtagligt att han också är avundsjuk på honom. Och J får SÅ mycket negativ uppmärksamhet eftersom att han beter sig totalvidrigt på grund av sin avundsjuka. Har verkligen försökt att ge J fullt fokus de senaste dagarna och även göra saker bara han och jag när M är hemma.

Nya inneboende har vi fått förresten!!! Tänkte att vi hade extra plats och så, så ett par flyttade in här. Lite akward blev det dock i morse när jag överrumplade dem i köket då som bäst höll på att kravla runt i besticklådan. Jag blev riktigt rädd och äcklad faktiskt. Vidrigt. Så jag fick helt sonika ha ihjäl dem. Det är lite svårt att förklara för J dock att man inte får mosa myror ute för att det är kul, men att man får ha ihjäl vissa djur typ myggor, getingar och spyflugor.

Nu vill jag inte ha några fler inneboende känner jag. Tydligen har dom flyttat in utan att fråga, jag trodde att M hade okejat inflytten på nåt sätt. Skönt ändå att det inte var så, blev lite oroad över att han plötsligt blivit vänskaplig med ett par silverfiskar.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mamiforlife

En blogg om livet som mamma till mina pojkar!

RSS 2.0