The rage

Usch, jag är så arg just nu. Inte bara just nu. Hela tiden. Graviditetshormonerna har verkligen slagit till igen på allvar. Mesta tiden vill jag helst bara slå nån på käften.

Som här om dagen. Jag och karln skulle kolla på en TV-serie på dvd. När avsnittet börjar rulla fattar jag ingenting. En person som var borta i förra avsnittet är helt plötsligt tillbaks. Det går sakta men säkert upp för mig:
-Har du sett ett avsnitt UTAN mig?
-Ja, men jag kan berätta vad som hände...
-Jaha! Men då SKITER jag i det här!!!

Jag är så arg att tar jag mitt täcke med mig ut i vardagsrummet och lägger mig och GRINAR över en så löjlig sak. Pinsamt.

Jag vet att det är normalt att vara arg när man är gravid (jag har läst på familjeliv). Det här svägerskan också.
Tråkigt att hon nu kommer att tveka innan hon hälsar på - hon är rädd för att uppröra den gravida kvinnan ; )


Kommentarer
A

Japp, helt livrädd är jag! Om jag nån gång får tid att åka ner (drunknar helt i examensarbetet för tillfället) så kommer jag komma beväpnad med en 200 grams Fazer. :-p

Svar: Hihi! Du vet hur man garderar sig mot den gravida kvinnans vrede ; ) Hoppas att uppsatsskrivandet går bra!
mamiforlife.blogg.se

2012-11-08 @ 15:31:05
URL: http://ringtail.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mamiforlife

En blogg om livet som mamma till mina pojkar!

RSS 2.0