Matfiasko

Junior vill inte äta mat. I princip, i alla fall. Kanske köttbullar ibland. Och en och annan bläkaspannkaka.
Idag gjorde mamman det hela ännu mer komplicerat genom att laga en totalt oätlig potatis- och purjolökssoppa. Pappan jobbade kväll så det passade bra med vegetarisk mat (pappan MÅSTE äta kött). Mamman lagade lite på känn och soppan blev ganska tjock. Eftersom att Junior absolut inte kan äta soppa med bitar så mixade mamman soppan. Den blev ungefär som tapetklister. Och smakade... Potatis. Kort och inte så gott. Men klockan var mycket och äta var de tvungna att göra. Och för att få smaka den nybakade sirapslimpan var man faktiskt tvungen att smaka på soppan. Till slut doppade J tungan i potatisklistret. Mamman åt fyra skedar och lyckades diskret hälla ut resten av eländet. Det var fullkomligt vedervärdigt.

Äntligen dags för sirapslimpan!! Leverpastej på - J gräver bort pastejen och äter upp den. Vägrar att äta det goda nybakade brödet. Mamman börjar nu bli mycket trött efter dagens slit. Junior får inget annat att äta och får väl gå och lägga sig hungrig.

Som sagt, Junior vill inte gärna äta mat. Och mamman underlättar definitivt INTE situationen genom att servera tapetklister till middag.


Kommentarer
Y

Om det är till någon tröst så kan jag meddela att F inte heller äter nåt just nu. All mat mamma och pappa lagar är äcklig - utom pannkakor och våfflor (fast mammans våfflor är oätbara både enligt F och henne själv) . Han älskar dock all halvfabrikats-mat som förskolan serverar... Och igår la han sig på golvet och skrek när jag skulle hämta hem honom. Lovely.

Svar: He he, jag vet tyvärr inte om det skänker någon tröst - jag lever liksom på hoppet att det ska bli bättre när han blir lite äldre... ; ) Men det är ju bra att din son gillar skolmaten iaf, min plutt äter ingenstans... Jo, möjligtvis hos mormor... Kanske för skicka honom dit för lite viktökning? : )
mamiforlife.blogg.se

2012-11-10 @ 23:20:02


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mamiforlife

En blogg om livet som mamma till mina pojkar!

RSS 2.0