Lite klagosång

Får man gnälla lite om man bor i gnällbältet? Just nu känns det som att magen växer lite varje timme. Jag har halsbränna så fort jag äter något och ingenting smakar egentligen. Lite godis kanske, men inte mycket annat ; )

Magen är inte det enda som växer varje sekund, hela kroppen börjar anta michelingubbeproportioner. Jag talar om ödem. Svullna korvfingrar och stabbiga vader. Känner mig inte som världens kap just nu.

Och ont gör det överallt. Det gör ont att sitta, ligga och stå. Och det gör ont att gå. Jag var lite inspirerad att sjunga förut och sjöng: ont det gör ont det gör ont det gör ont det gör ont, tills karln tittade på mig med undrande blick. Men det var meningen att haka upp mig i sången, det gör verkligen ont. Och nån konstig nervsmärta har jag på vänster sida av bröstkorgen - precis som förra graviditeten.

Och nu börjar jag fundera på hur jag har tänkt egentligen - jag ska JOBBA fram till och med beräknad förlossningsdag!!! Tänk om vattnet går när jag sitter med studenterna på bedömningssamtal? Jag får nog helt enkelt sno ett par nätbyxor och en blöja på jobbet för att vara på den säkra sidan. Eller kanske ska köra en allt-i-ett-blöja istället? Beror på vad som gör sig bäst under kläderna ; )

Nä, tackar min lyckliga stjärna över att jag är ledig under jul och nyår i alla fall!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mamiforlife

En blogg om livet som mamma till mina pojkar!

RSS 2.0