Kvartalets uppdatering

En liten sammanfattning så här långt (ska väl försöka att hinna med en i kvartalet...) ; )

Junior är nu 22 månader och pratar på som bara den! Favoritordet är "nej" och "inte då". Ibland kan han gå med på ett "okej" som vid
- "J, jag älskar dig"
- "Okej"
Han minns också människor som han träffat för länge sen, pratar om dem och säger att han längtar efter dem och saknar dem. Väldigt gulligt. Han saknar sin mormor och morfar väldigt mycket. Han har döpt morfar till "Bagak" (fast han vet vad morfar heter..) just för att morfar låter som kalle anka väldigt ofta.. och detta tycker J låter ungefär som "bagak" Man hör ofta därför:
"Längtar dig, Bagak! Linga bagak! Sakna momo.." Tråkigt att man bor så långt från alla släktingar!

Övrigt:
- Jag har köpt ett par Haremsbyxor. Jag vet att det är det fulaste plagg som finns och jag tänker inte gå omkring i dem offentligt men guuuuuuud vilka sköna byxor att strosa runt i hemma! Finns plats för att äta mycket falafel också ; )
-En mindre kris upptäcktes idag då en möglig apelsin hade vuxit fast i fodret på min MULBERRY-väska!!! Den hade bara legat i väskan i tre dagar och då helt möglat och svinat ner. Fruktansvärt. Tur i oturen var att det var min "slit-och-släng"-Mulle som jag bär även om det regnar. Måste gå att få bort misären från fodret. Det bara måste gå.
- J leker många låtsaslekar. Exempelvis tar han mitt hårspänne med dinglande saker i ena änden och leker att det är nycklar som han ska använda för att låsa dörren. Mycket engagerad står han på en pall och leker att han låser dörren. Med sitt hårspänne. Men tro inte att han är lätt att underhålla - för det mesta är han uppe och klättrar på allt möjligt och pillrar på saker som han borde låta bli. Sitter på bordet och mässar: "inte bordet, inte bordet". Han älskar städning också så funderingar finns på att han ska bli någon slags städare. I kombination med klätterintresset så borde fönsterputsare passa fint. Ni vet en sån där som hänger på skyskrapor och putsar fönster en sisådär 140 våningar upp. Annars har jag kommit fram till att låsa-dörren-med-hårspänne-lekar kan komma väl till pass om han ska bli mästertjuv! Om han lär sig att låsa UPP dörren vill säga.. ; )

Nu ska jag gå och göra lite nytta!

-mami-


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mamiforlife

En blogg om livet som mamma till mina pojkar!

RSS 2.0