Sluta glo på en tjockis

Är det inte mycket märkligt? I princip dagligen får jag kommentarer om min kropp. Att jag har blivit tjock. Inte bara om magen, utan även andra kroppsdelar. Helt okej tydligen för folk att ingående granska mig uppifrån och ner för att stanna blicken vid mina lår och fråga: "har du gått upp mycket?" Annan skön kommentar: "När ska du ha - oktober?" Det är om typ en månad, vilket innebär att personen i fråga tycker att jag ser höggravid ut redan.

Jag är ledsen att behöva säga det här till alla desorienterade människor där ute: nej, alla ser inte ut som smala fotomodeller med en liten bula på magen fram tills förlossningen för att sedan lämna förlossningsavdelningen med ett sexpack på magen. Somliga ser ut som flodhästar fram tills förlossningen för att sedan lämna förlossningsavdelningen med en kängurupung på buken. Och jag kan säga att det är ett mycket praktiskt ställe att förvara den lille på, liksom mindre risk att man råkar förlägga den någonstans.


Kommentarer
A

Men va? Allvarligt? Folk är ju helt sjuka i huvudet. Och du ser INTE tjock ut!

Svar: Ja, allvarligt. När man blir gravid är kroppen tydligen för allmän beskådan. Kan inte komma på något annat tillfälle det helt öppet är tillåtet att kommentera någons kropp på detta vis.
mamiforlife.blogg.se

2012-08-28 @ 08:15:19
URL: http://ringtail.wordpress.com
Rebecka

Ja sånt där blir man idiot på! Tydligen fritt fram att säga vad som. Idioter!
Du är säkert jättefin!
Jag ska hälsa till Mathilda! Han är jättegullig. En stor och fin kille :)

Svar: Gullig du är : ) Är väl ganska stor... Men inte gigantisk! Tycker att det är jobbigt att bli stor på andra ställen än magen bara ; ) Vad roligt för din syster : ) Stor säger du, det verkar verkligen gå i släkten det där!
mamiforlife.blogg.se

2012-08-29 @ 09:12:01
URL: http://www.rebeckaevald.blogspot.com
Rebecka

Haha ja det är ju det :) jag är så tacksam över att ha gått upp så "lite" denna gång!
Finns folk till allt tyvärr , tänk om man skulle kommentera någons stora näsa liksom?
Haha ja, lilla Lucas vägde 4270 i v 40, så stor för sin ålder! Måste vara våra pappors gener som slår igenom!

Svar: Ja vad skönt för dig att du gått upp precis lagom! Själv har jag ingen våg och jag vet ändå inte om jag skulle vilja se misären ; ) Det verkar ju gå i släkten med stora barn, men då var J en riktig lättviktare med sina 3780 g vid födseln! Ja hoppas VERKLIGEN att du slipper gå över tiden : )
mamiforlife.blogg.se

2012-08-29 @ 21:56:10
URL: http://www.rebeckaevald.blogspot.com
Rebecka

Och tack, jag hoppas bebis vill komma i tid iaf :)

2012-08-29 @ 22:20:06
URL: http://www.rebeckaevald.blogspot.com
Mamma

Jag har lagt märke till att det är helt okej att tala om/kommentera om en person är lång; "Så lång du är!" Det är väl ingen som kläcker ur sig: "Så kort du är!"... Det är ju helt okej att såga "Så brun du är!" men är det lika okej att säga "Så vit du är!"?
Det här visar på den rådande normen i samhället och det är bara att prova med motsatsen i sina tankar innan man ska säga något till någon. Om det är okej med motsatsen kan man lugnt säga det man tänkt. Tror jag... Vad tror du?
Sedan är det väldigt märkligt att en gravid kvinnas kropp tydligen är "allmängods" och att man kan klappa den när man vill!

Svar: Ja, det är mycket främmande händer på magen. Jag tror att jag ska börja kommentera tillbaks till folk, typ "vad rynkig du är!" ; )
mamiforlife.blogg.se

2012-09-01 @ 13:59:50


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mamiforlife

En blogg om livet som mamma till mina pojkar!

RSS 2.0