Man behöver KOLHYDRATER!

Läste i en kokbok igår att man inte behöver kolhydrater. Fett och protein behöveenkroppen tydligen men kolhydrater har tydligen ingen som helst funktion i kroppen. Mycket skumt. När jag läste näringslära fick jag lära mig att kolhydrater behövdes för att ge energi till hjärnan, i form av glucos. Hjärnan klarar sig nämligen inte utan glucos. Men visst, i brist på kolhydrater i kosten kan kroppen omvandla protein till glucos så att hjärnan klarar sig men det är en nödlösning och inget man bör sträva efter.

Jäkla skitkokbok. Synd att den har så bra recept. Tur för dem som skrev den att den är gammal och att de då inte visste att man får hjärt- och kärlsjukdomar av kost bestående av för mycket protein och för lite kolhydrater. Är så trött på rädslan för kolhydrater, det är inget gift, hörrni!


Kommentarer
Hanna

Bra där! ;)

Svar: Ja man blir väl det, du vet ju hur det är.... ; )
mamiforlife.blogg.se

2012-08-09 @ 15:36:26


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mamiforlife

En blogg om livet som mamma till mina pojkar!

RSS 2.0