Låter snigeln "Ja e ett låååångsamt djur?"

Satt här om dagen och tittade i en pekbok med djur tillsammans med junior. Pekade på djuren och härmade deras läten. Junior var måttligt intresserad när kossan sa "mu" och när grisen sa "nöff". Insåg att vår undervisning i djurläten har varit bristfällig. Igenkänningsfaktorn (ett ord som säkert inte fanns på typ farfars tid) för djurläten är en aning låg. Men när jag pekade på hästen och stämde upp i sång: "ni som vandrar vida kring, har ni sett mina skor?" och på kossan: "jag känner en ko-o-o-o-o-o, må ni trooooo" så sken junior upp som en liten sol och sa "titta, titta, titta". Måste nu förklara för vårat lilla barn att fjärilar inte sjunger "Aaaaaaaaah! Nu flyger jag... flax flax flax flax flax, fast lite fortare!" Tråkiga verklighet. Låter honom leva i "Djurens Brevlåda-bubblan" ett tag till. = )

Igår var vår lilla familj och hälsade på juniors kompis familj (lägg till att jag och karln är kompisar med familjen också) och grillade och "firade" valborgsmässoafton. Mycket trevligt och MYCKET gott! Är nästan mätt ännu idag. Junior fick gå och lägga sig där och sedan bar vi ut honom till bilen och körde hem och la honom i sin egen säng. Inte så populärt att väcka honom och sätta honom i en relativt kall bil. Han sov så gott hemma hos dom. Men det tog inte en allt för lång stund innan han somnade om här hemma igen.

Nu ska jag titta lite på internetrea.. och lägga i en shoppingkasse som jag aldrig skickar efter. Det är mitt tips på billig shopping!

-mami-


Kommentarer
Mamma

Trevlig läsning och bra tips! = )

2011-05-01 @ 13:43:59
Y

Så brukar jag oxå shoppa, tillfredställer faktiskt shoppingberoende en hel del:)

2011-05-02 @ 08:59:49
mami

Mamma: Javisst, shoppa på!



Y: Ja, visst ger det en tillfredsställande känsla med lite låtsasshopping? ; )

2011-05-02 @ 11:54:01
URL: http://mamiforlife.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mamiforlife

En blogg om livet som mamma till mina pojkar!

RSS 2.0