En helt vanligt tant

Har nu uppdaterat min version av Firefox och inser till min fasa att den nya uppdaterade versionen typ är för avancerad för mig. Har väl aldrig känt mig speciellt duktig på datorer och datorprogram, men jag brukar ju klara av att behärska de mest basala funktionerna.

Känner nu hur allt rasar samman - är det så här det känns att bli gammal?

Är det nu meningen att man inte ska hänga med längre; inte ha koll på de senaste trenderna, musiken, TV-programmen m.m. Och ens barn ska sucka och säga: "Men mamma! Åh, fattar du ingenting eller? Hur svårt kan det vara?" och blippa fram något på mobilen på ett mmmbop (ett uttryck som den yngre generationen inte har en susning vad det betyder.)

Visst att jag alltid ha varit en tant, men jag har ju varit en lite mer modern tant. Men nu verkar det som att jag börjar bli en regular tant. Bara att ta på sig förklädet med andra ord och fortsätta med brödbaket. Något som jag i alla fall klarar av.

-mami-


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mamiforlife

En blogg om livet som mamma till mina pojkar!

RSS 2.0