Skörbjugg?

Nu måste jag passa mig så att jag inte får skörbjugg. Dagens meny har sett en aaaaaning anorlunda ut för mig och junior.

Junior (J)
Mamman (M)

Frukost:
J En portion barngröt med banansmak. Majskrokar.
M Två skivor vetesurdegsbröd med ost. En kopp kaffe med mjölk. En kopp grönt thé.


Mellanmål:
J En burk katrinplommonpuré (vilket mamman ångrade senare under dagen)
M En stor kopp kaffe med mjölk

Lunch:
J Tre tuggor pytt i panna (Mosad på burk. Tyckte inte om. Konstigt.) Tre tuggor lax med rotsaker (Trött.) Halv flaska välling.
M Varm smörgås med ost och skinka, gjord på vetesurdegbröd. En tomat. En burk Coca Cola Zero.

Mellanmål:
J Lax med rotgrönsaker.
M En kopp kaffe med mjölk. Tre bitar havrebars och ett äpple.

Kvällsmat:
J Kalv och rotfruktspuré. (Fortsättning följer)

Vilket får mig att tänka på boken "Peka, mosa, ät" som juniors kompis har. Boken visar bilder, typ broccoli, sen står det typ under "Mosa! Ät! Efter följer bilder på morötter, banan och ärtor. Sen hux flux dyker en bild på en söt liten kalv upp. Den ska man också mosa och äta! Makabert. Visst ska man lära barn att det är levande djur som vi har ihjäl och äter, men en bild på en liten kalv som betar på en äng som man ska mosa och äta känns lite fel...

Fortsättning: Havregurt med jordgubbssmak. Ja, det heter havregurt. Som soygurt. Fast gjord på havre. Det var socker i den. Det skiter jag i. Jag är en dålig mamma.
M Tre skivor nybakt vetesurdegsbröd med ost. Micrar en kopp grönt thé.

Sängfösare:
J Flaska välling
M Har nu fått panik över dagens näringsintag som främst bestått av smörgåsar. Kokar därför just nu ett gäng rödbetor som skall förtäras med en klick smör.

Mamman funderar också på att äta upp den 100 g Fazer Blå mjölkchoklad som ligger i kylen. Och ska det vara sängfösare borde hon väl nalla lite ur barskåpet också...?

-mami-




Kommentarer
A

Klart du ska ta en sängfösare till chokladen. Det var för precis sådana här tillfällen (och sådana här dagar!) som du fick likören. Korka upp!

2011-03-01 @ 20:31:31
URL: http://ringtail.wordpress.com
mami

Hi hi! Tyvärr somnade mamman efter att ha intagit chokladen så likören får vänta till ett senare tillfälle :-)

2011-03-02 @ 00:38:37
URL: http://mamiforlife.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mamiforlife

En blogg om livet som mamma till mina pojkar!

RSS 2.0