Näsfrida for life

Prisad vare Näsfridan! Tack vare den store guden Näsfrida har vi fått en normal natts sömn (dvs 2-3 uppvak och ett kok välling). Känner mig som en ny människa. Karln fick i uppdrag att åka och inhandla en näsfrida igår (en grej man suger ut snoret ur barns näsor med, min anm.) Innan läggdags blev det koksalt i juniors snog, lite sug med näsfridan och dubbel dos nässpray. Han var banne mig inte snorig på hela natten!

Men jag skulle suga ut snor ur hans lilla näsa nu innan tuppluren med sämre resultat. Jag har inte tillräckligt med kraft för att få ut allt snor helt enkelt. Tur att juniors pappa är hemma med honom ikväll medan jag är på jobbet så att näsan är ren och fin inför nattvilan.

Själv är jag på bättringsvägen, tack och lov. Men jag måste fortfarande leva på skonkost (potatis, morötter och riskakor) för att inte ha magsmärtor. Nej, det funkar inte att chocka magen med Big Mac. Eller kryddig pastasås. Eller surt godis. Tycker att jag borde veta bättre som sjuksköterska, men det är ju så deprimerande att behöva äta torftig mat när man är sjuk och tycker synd om sig själv.

-mami-


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mamiforlife

En blogg om livet som mamma till mina pojkar!

RSS 2.0