Junior eller Fazer?

Bah. En tråkig dag. Stör mig på massa saker bara.

På jobbet:
Någon hade börjat skriva på en tavla om saker som gör en glad. Jag skrev choklad. Och yttrade att "jag lever för choklad" men se DET får man tydligen inte säga om man har barn. För om man har barn måste man tydligen säga att man lever för sitt barn. Men jisses, människor! Det fattar väl vem som hellst, att måste jag välja mellan junior och choklad så väljer jag junior. Även om Fazer blå mjölkchoklad är väääääldigt god. Störigt dock att man måste säga att man lever för sitt barn, det är väl rätt självklart att ens barn står högst upp på prioriteringslistan?

Hemma:
Det finns inget nyttigt att äta. Eller, jag VILL inte äta något nyttigt. Är bara sugen på onyttigt. Men känner mig samtidigt jättetjock och ful. Så jag tröstäter lite onyttigt. Och känner mig ännu mer ful. Och tröstäter lite till... Men det är tyvärr så tragiskt, att en av de få riktigt bra sakerna nu är något gott att äta. Annars orkar jag inte så mycket. och orka måste man ju. Om man lever för sitt barn istället för choklad.

Nej. Men nu är det färdiggnällt. Ska nog knyta mig snart. Har vansinnigt ont i ryggen också. Måste nog lägga mig ner.

Något gulligt är i alla fall att junior har tittat på det levande ljus som jag tänt på köksbordet och konstaterat: "uuuuuuuuschssssss", vilket jag givetvis tolkar som att han sa "ljus". Men det är sånt där som man mest tycker är gulligt om det är ens eget barn. Har man inte barn tänker man mest "och vad är det att göra en så stor grej av?"

Men min plutt är väldigt gullig och go. Go som Fazer blå mjölkchoklad ; )

-mami-


Kommentarer
Y

Jag vet! Blir sååå irriterad på alla pretantiösa småbarnsföräldrar. Självklart älskar jag F över allt annat i denna värld, men jag kan inte säga att jag lever för hans skull (jag lyckades ju leva innan honom), även om en stor del av mitt liv kretsar kring honom. Jag är faktiskt inte bara mamma (som många mammor verkar tycka att man ska känna), jag är även en person utanför föräldraskapet som även kan göra saker som inte relaterar till mitt barn (exempelvis äta choklad:). Det är som om vissa tycker att man ska släppa hela sin personlighet och sig själv när man får barn och leva genom de istället. Sjukt!

2011-03-15 @ 13:07:43
mami

Skönt att det finns någon mer med lite sans och vett ; )

2011-03-15 @ 18:30:48
URL: http://mamiforlife.blogg.se/
Mamma

Precis! <3

2011-03-16 @ 21:22:07


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mamiforlife

En blogg om livet som mamma till mina pojkar!

RSS 2.0