I krig och sömnbrist är choklad tillåtet!

Jobbade söndag kväll också och sov väl inte allt för bra i natt heller. Var därför lite lagom trött idag. En perfekt dag för lunch på stan! Träffade en väninna och hade med mig junior som dock lydigt sov i sin vagn under den första timmen vi satt på fiket. Sedan levde han loppan och härjade galet runt i sin vagn och i stolen. Jag blev lite uppvaktad och fick en trevlig födelsedagspresent också! Allt som allt en mycket trevlig dag helt enkelt.

Jag har ju avvikit en hel del från soppdieten även om jag försöker att hålla lite koll på vad jag äter. Men så kom jag på en väldigt upplyftande sak idag! Jag har läst någonstans att man kan ersätta sömn met mat! Typ att soldater i krig som aldrig får sova (soldaterna, inte kriget) äter extra många kilokalorier om dagen för att det kan kompensera sömnbristen! Alltså borde jag också kunna kompensera min sömnbrist med mat!!!! Inte konstigt att jag är sugen på choklad varje dag!

Det framgår dock inte om soldaterna blir feta efter detta levnadssätt... Men jag intalar mig själv att sömnbrist leder till en ökad fettförbränning p.g.a. att kroppen behöver extra energi för att orka hålla sig vaken.. och att man på så vis gör sig av med de extra kilokalorierna...

Apropå det så börjar jag nog bli lite hungrig nu... och trött.. och alltså hungrig? Oh yes!

Måste kila!

-mami-


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mamiforlife

En blogg om livet som mamma till mina pojkar!

RSS 2.0