Hur mycket är det meningen att man ska ork...

Hur mycket är det meningen att man ska orka med när man får barn? Blir man tilldelad några speciella superkrafter på BB som vi inte fick eftersom att vi åkte direkt hem med bebisen? Så här har natten varit: jag är magsjuk och däckade kl 20.30. Junior vaknar 22.50 och gallskriker i en timme medan vi ger alvedon, byter blöja och turas om att försöka söva honom utan eller med napp. Han är förkyld och kan inte andas med nappen men blir hysterisk utan den. Vi ger välling. Försöker söva honom. Sitter i soffan med honom. Vid 01.30 lägger vi J i vår säng - han bara far runt och leker. Kl 02.00 ger jag upp och går upp med ungen som får leka. Och bajsa. Får honom att somna 02.30. Han vaknar och gallskriker 03.00. Sen har vi den oerhörda lyxen att sova till 05.45 då vi går upp. Snart ska jag väcka karln så att han får gå på sitt skift. Vad är detta?? -mami-



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mamiforlife

En blogg om livet som mamma till mina pojkar!

RSS 2.0