But why do you buy it?

Åh! Var och handlade för en stund sedan och stod i kassan med två packar Loka-vatten (6-pack småflaskor). Bakom i kön stod en ung man från typ Indien. Helt plötsligt tilltalar han mig:

Indisk man (engelska med Indisk brytning): - Excuse me, but is that water?
Jag: Yes!
Indisk man (fundersamt): Why do you buy it?
Jag: You can get it over there! (trodde att han sa where do you buy it...)
Indisk man: No, I mean WHY do you boy it? You have good water at home from at tap, yes?
Jag:... eh.. yes... but look, this has SPARKLES and it allso have a FLAVOUR!!!
Indiern tittar fundersamt på mig...: - oh... okey...

Indiern köpte snabbmakaroner i storpack. Frysta sommargrönsaker i storpack. Billig matolja. Socker. Mjölk.

Jag tyckte jättesynd om Indiern och hade ont i magen när jag åkte hem. Lyxmänniskan som köper vatten på flaska när det finns asbra vattet i kranen hemma.

Som straff sitter jag nu och väntar på att propplösaren skall göra sitt i badrummet så att det slutar välla upp en sörja från avloppet under badkaret när man tvättar/använder handfatet i badrummet/duschar/diskar eller dyl.

-mami-


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mamiforlife

En blogg om livet som mamma till mina pojkar!

RSS 2.0