Soppdieten

Jag och min mor har bestämt oss för att frosseriet efter julen måste ta ett slut och att det är dags att äta och leva lite nyttigare. Vi ska nu peppa varandra till att gå ner de där onödiga men ack så goda kilona (mina består av skumtomtar och svägerskans HEMGJORDA chokladpraliner fyllda med kola, pepparkakstryffel....arghlllllllll SÅ gott!) (Okej, en och annan hemgjord kola har väl också satt sina spår).

Min karl känner också att han är trött på att gå omkring och vara skengravid så vi har här i hemmet satt oss själva på soppdiet. Inte pulverdiet som säljs på apoteket, utan vi lagar egna soppor. Och ska leva på soppa i en månad nu. Härliga tider. Är så himla hungrig. Vi har ätit dieten i tre dagar och det känns som att jag inte kan leva EN dag till utan att få äta något gott! Snacka om sockerberoende.

Jag har dock bestämt mig för att jag måste ha en dag i veckan då jag äter lite mer onyttigt, för att kroppen ska förstå att den inte svälter och inte lägga på sig allt jag stoppar i mig, samt för att jag inte ska bli FÖR manisk med soppdieten så att jag blir anorektisk eller sjuk (som jag blev efter frukt- och tedieten - men det är en annan historia).

"Lördagsgodis" ska nu bli mitt nya motto, istället för "en biskvi om dagen". Tror att gravidmagen är borta lagom till midsommar.

-mami-


Kommentarer
A

Heja, heja! :-) Det verkar som att alla bantar nu. Din käre bror och jag har nämligen bestämt oss för samma sak. Vi ledsnade på svullandet på nyårsdagen och har dietat sen dess. (Vi kör dock inte enbart soppa utan käkar annat också.)

2011-01-07 @ 12:57:40
URL: http://ringtail.wordpress.com
Rebecka

Jag säger bara Lchf, så jävla bra!har gått ner 2,5 kg på 4 dagar. Lite träning på det så är man snart i form!

Ska bli så skönt att flytta, och det bästa är att vi har uteplats och grästäppa, alltså kan ni hälsa på i sommar =)

Stora kramar till er mina gosar

2011-01-07 @ 22:33:22
URL: http://booboo.blogg.se/
mami

Rebecka: skönt att du också hittat nåt som fungerar! Själv skulle jag dock inte klara mig utan kolhydrater så det blir till att räkna kalorier för mig :-) A: skönt att höra att ni också kommit igång! Jag lovar, soppdieten är fin ;-)

2011-01-08 @ 10:06:56
URL: http://mamiforlife.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mamiforlife

En blogg om livet som mamma till mina pojkar!

RSS 2.0