Ätardag

Lille junior har verkligen blivit en liten pojke nu istället för att bara vara en liten bebis. Man märker hela tiden mer och mer av hans personlighet! Han är en liten spexare = ) så jag skulle inte bli förvånad om han blir stå-upp-komiker. Han har övat upp sin förmåga att stå upp genom att hålla sig i saker (vilket är positivt om man ska bli stå-upp-komiker, det låter inte lika snitsigt att vara sitta-ner-komiker...Lite mer lojt på nåt sätt) under julhelgen och nu är det verkligen det enda han gör. Positivt är att han inte ramlar liiiika ofta i alla fall. Men han leker inte med sina leksaker knappt längre. Han klättrar på bokhyllan. På mig. På sin pappa. På TV-bänken. På små leksaker. På eluttag. Allt man kan ta tag i går bra när man ska resa sig. Tror junior. Vissa saker är mindre hållbara (som tunna pappkartonger), men man kan ju inte säga till honom varje gång man ser att det kommer att gå åt skogen (han förstår ändå inte). Lika bra att de får lära sig den hårda vägen... ; )

För övrigt så dietar vi på här hemma.. Igår hade jag min "ätardag" och unnade mig en kaffe latte (liten) på stan när jag fikade med en väninnna samt en påse naturgodis som jag njöt av (tröck) framför Dexter på kvällen. M-m-m! Men efter en diet på soppa i 5 dagar hade magen svårt att få i sig naturgodiset (förrädare). Efter naturgodiset hade jag gåt upp ett halvt kilo när jag vägde mig idag. Illa. Men vågen känns inte så pålitlig... Man måste ställa in den på två kilo plus när man väger sig för att få "rätt" vikt... ja, det är en analog våg. Anavåg. Vi ska spara ihop till en digital så att vi inte behöver bråka om ifall att det är mest rätt att ställa in vågen på två kilo plus och sedan väga sig för att få se sin vikt eller att ställa vågen på noll och sedan i efterhand addera två kilo på den vikt man får fram (det ÄR ju ingen skillnad! Bättre att få se vikten på en gång och slippa hålla på med avancerad huvudräkning på morgonen!)

Nu ska jag bälja (bälga?) i mig lite mer thé och inte tänka på att jag inte får äta något mer förrän imorgon. Går nog och lägger mig snart... så att det snart blir morgon och frukosdags.

-mami-


Kommentarer
Rebecka

Hihi fint med bara soppa =)

Visst blir det uteplats, och då måste ni komma i sommar sen =)

Visst är hon stor lillan, väntar spänt på att se om hon gått upp över 6 kg =)

kramar till er

2011-01-09 @ 21:22:37
URL: http://booboo.blogg.se/
Rebecka

Hur funkar det med bara soppa? :) jag älskar min diet haha. Äta sig mätt på gott fast inga kolisar. Ja visst har hon blivit stor? Vi kanske skulle kunna få ihop en dejt snart? Hoppas verkligen hon inte blir dålig vi har haft nog med tråkiga miner. Visst är det uteplats, så i vår/ sommar måste ni komma:) kramar från oss

2011-01-09 @ 21:53:24
URL: http://booboo.
Rebecka

Haha trodde inte första jag skrev kom fram, därför två!hahaha

2011-01-10 @ 15:50:08
URL: http://booboo.blogg.se/
mami

I see... Förklarar saken! Händer ganska ofta att man tror att kommentarerna försvinner och sedan har de kommit fram i alla fall. Låter gött med uteplats tycker jag! Skönt att du är nöjd med din diet. Själv har jag inte tröttnat helt på min i alla fall. Magen börjar vänja sig vid att få lite mindre mängd mat.. : )

2011-01-14 @ 14:24:48
URL: http://mamiforlife.blogg.se/
Rebecka

Ja.. Märkligt. Är inte så haj på teknik heller. Ja det ska bli riktigt skönt, och kul med att de är ett barnområde! Ja men så är de ju, magen vänjer sig fort. Många kilon kvar?

2011-01-14 @ 21:43:41
URL: http://booboo.


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mamiforlife

En blogg om livet som mamma till mina pojkar!

RSS 2.0