Semester och stenätande

Imorgon ska jag på semester (wohooooo!) UTAN barn, första gången sedan Junior föddes! Min kära mor bjuder mig på en resa till Stockholm i födelsedagspresent! I paketet ingår hotell och lite shopping (en fin vinterkappa har hon redan köpt mig så att jag kan vara fin under resans gång - den kostade aaaaaaalldeles för mycket om du frågar mig) (men jag har blivit extremt snål mot mig själv sedan jag fick barn, tycker att ALLT är för dyrt nu för tiden.)

Konstigt att man bortprioriterar sig själv så lätt? Innan jag fick barn kunde jag spendera 6000 på en väska till moi. Nu kan jag inte komma ihåg när jag ens köpte något till mig själv i typ klädväg. Lite saker till hus och hem har jag inhandlat. Och saker till Junior så klart. Men till mig? Nej. Har klippt mig EN gång sedan J föddes. EN gång! Men det kan också bero på att jag innerligt vill spara ut håret och därför blir deprimerad av att klippa det. Men något måste snart göras åt den vidriga frisyr jag numera bär. Det är alldeles tunnt och ackompanjerat av en gräslig, tunn liten krullig "lugg". Mår illa av blotta åsynen av mig själv i spegeln.

Vad händer på junior-fronten då? Han har börjat att stå stabilt långa stunder utan att hålla i sig. Ibland har han stått en hel minut utan att ramla. Han har också börjat att peka på saker med sitt lilla pekfinger (jag tycker att det är sjukt gulligt) och vill att vi ska säga vad de heter. Han gillar klockan, lampan och tavlan. Han kan också peka på det man frågar efter: "var är lampan?" (upp kommer ett litet pekfinger). Men han har missuppfattat var mammas näsa sitter för han pekar jämt på min mun när jag frågar. Kan bli ett bekymmer om vi inte korrigerar detta. Jag tänker på framtiden om man ber J att gå och snyta näsan och ungen tar näsduken och börjar spotta och harkla sig i den allt medan näsan fortsätter att snora.

Junior sover INTE hela nätterna. Men vi har slutat att lägga honom i vår säng nu. Särskilt efter det att han var sjuk och kräktes i vår säng. Han sover mycket bättre i sin egen binge - där blir det inte så varmt och han kan härja runt fritt utan att det han sparkar på skriker "AJ!" I natt sov han från 19.00 - 23.00. Då fick han välling. Sedan sov han från 23.00-04.30. Då fick han välling. Sedan sov han från 04.30-05.30, då fick han nappen och sedan sov han från 05.30 till 07.30. Då gick vi upp. En toppennatt med andra ord! Värre var det natten innan då han vaknade med halvtimmesintervaller fram til 03.00, sedan varje timme efter det. Jag skyller på månen som såg rätt full ut ; ) Och nu på dagen har han faktiskt somnat själv i sin egen säng. Han lekte en stund och tog sedan nappen och stupade framåt av trötthet och somnade faktiskt. Härligt!

Nu har han också fått pincett-greppet. Har kommit på vad jag skulle fråga föräldrarna om jag var BVC-ssk:
- Har han/hon utvecklat pincettgreppet?
- Eh... vi vet inte, svarar de osäkra föräldrarna.
- Sitter barnet ute i hallen och stoppar små stenar i munnen?
- Ja! Absolut, det gör han/hon hela tiden!
- Bra, då är pincettgreppet fullt utvecklat!

Nu måste man dammsuga hallen vareviga dag om man inte vill att Dr. Snuggles ska komma hit och laga J:s färska små tänder med plåtbitar.

En sista sak, apropå tecknat! Utanför J:s fönster är en byggarbetsplats. Man håller på och bygger ett hyreshus. Men för tillfället är det bara ett hus-skelett utanför. Då slog det mig att det är ju jätteläskigt! För nu fantiserar jag ihop att Ebenezer Crabb (från Scooby Doo, Den hårresande skyskrapan) ska springa omkring där ute med sitt fula face medan jag läser god natt-saga för J. Vidrigt!

-mami-


Kommentarer
Rekordbajsätaren

Haha Ebenezer.. Fy fan vad vi var rädda för han! Hihi lilla gullungen.. Ska bli så kul o träffa er snart, för jag hoppas han är med :) ge han en puss från syssling Amelia :) krama till er <3

2011-02-20 @ 21:56:40
URL: http://booboo.blogg.se/
mami

Hihi, ja Ebbe är fortfarande rätt vidrig tycker jag! Det ska bli jättekul att ses! Självklart ska lille J med, vi får se om hans far kan komma med, annars blir det jag och lillgrabben! Pussa tillbaks = )

2011-02-24 @ 12:37:17
URL: http://mamiforlife.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mamiforlife

En blogg om livet som mamma till mina pojkar!

RSS 2.0