Kan pappan ha hand om barnet?

Semesterresan var nice! Vi åt gott, shoppade, fikade, shoppade, åt gott, sov gott, åt gott, fikade, shoppade.. Klippte mig också på en salong som hade nååååååååååågot högre priser än vad jag är van vid. Men det blev fint! (Karln sa: det syns ju inte ens att du klippt dig! Och tyckte att det var dyrt.) Men jag tycker att jag är jättefin i håret nu så jag är så nöjd så!

När jag kom hem var junior glad, men inte översvallande glad över att jag var hemma igen. Tro det eller ej, men tydligen går det lika bra att pappan har hand om barnet! ; ) (är barnvakt/hjälper till) ; P

Min bror och min svägerska hade fått för sig att de ville fira min födelsedag också (gulligt!) och hade med sig presenter när vi sågs för en fika på stan! Svägerskan hade hängt med runt hela dagen efter sin tenta, men inte hade jag några funderingar på varför hon släpade runt på värsta kassen hela tiden när hon kom direkt från tentan. Tänkte väl att hon hade alla tentasaker i den.. (körkort, pennor.. eh... godis? Mineralvatten?) Sedan kom bror, efter att ha jobbat hemifrån, med en kasse som jag skymtade en handduk i. Men jag reflekterade inte speciellt mycket över detta heller! Presenterna bestod av jäskorgar (HURRA!!!) och sprit (HURRA!!) Så nu tycker de att jag ska baka surdegsbröd och dricka mig redlös. Man tackar! Som sagt, gulligt av dem!

Dagen efter jag kom hem ringde en av cheferna och frågade om jag kunde jobba kväll.. så det var bara att masa sig iväg (money talks) och vara borta från junior lite till.

Idag har dock jag och junior varit hos min väninna och juniors kompis hela dagen och lekt! Det var så trevligt! Vi fikade också för att "fira" min födelsedag.. (alltid bra med en ursäkt för att trycka i sig godsaker) Nu har vi städat så att det ser anständigt ut här hemma. Skönt. Inte för att jag tror att det kommer några gäster imorgon, men nu kan vi själva njuta av en frukost i ett hem som inte klassas som en sanitär olägenhet i alla fall (efter frukosten är det nog kört igen. Någon kladdar ner så förskräckligt!)

Nu ska här intas en kopp the. Och en smörgås. Och kanske en grapefrukt?

-mami-


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mamiforlife

En blogg om livet som mamma till mina pojkar!

RSS 2.0