Junior på babysång

Idag har jag och junior varit med några andra mammor och barn från föräldragruppen på öppna förskolan. Där deltog vi i sångstund. Alla föräldrar och barn satt i en ring och så sjöng vi en massa sånger som var ganska ologiska och svåra, men man repeterade dem alltid 3-4 ggr så sista gången var det vara att klämma i. Junior tyckte att det var roligt, särskilt på slutet när vi satt i ring och höll ett lakan mellan oss och "rodde" på "havet" och vi höjde lakanet upp och ner och sedan byggde vi en koja som åkte upp och ner medan junior var under lakanet. Helt exalterad var han, den lille karln. Kul!

Han satt i mitt knä till en början av sångstunden, men sedan spanade han in kvinnan som höll i sången och kröp fram till henne och satte sig i hennes knä. Hon fann sig i situationen och junior fick sitta kvar där. Hon var ganska lik juniors mormor (silverpage med lugg samt glasögon) vilket jag tror var orsaken till att junior tyckte att det var helt logiskt att det var hennes knä junior skulle sitta i. Han sitter ju alltid i mormors knä när hon är i närheten, liksom. Jag tycker att det var väldigt rart (och även lite pinsamt).

-mami-


Kommentarer
Y

=)

2011-02-10 @ 16:05:47
Mamma

Tänk om han trodde att det VAR jag? Jag menar, M trodde faktiskt att mattanten var hans mormor ett tag när han var liten. (Hon var rätt lika i kroppen och hade kort hår som var grått. Annars var hon inte ett dugg lik i ansiktet.) Eller så tyckte han bara att hon såg väldigt trevlig ut - eftersom hon PÅMINDE om hans mormor...; P Speciellt som hon satt och sjöng...

Gullplutt är han, i vilket fall som helst, och jag tycker inte att du ska känna det som pinsamt. Himla socialt beteende! Var stolt!

2011-02-12 @ 22:52:59
mami

Ja, han kanske trodde det... Men jag siktar nog in mig på att han mer gillade looken, eftersom att damen i fråga bar på en aaaaaning fler kak-kilon än hans mormor (som inte bär på några kak-kilon alls. Ville bara säga det) = ) Med andra ord var damen några storlekar större än hans mormor. Men det kan ju vara svårt med perspektiv när man är barn... han tycker ju säkert att vi är JÄTTEstora allihop = )

2011-02-15 @ 14:59:19
URL: http://mamiforlife.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mamiforlife

En blogg om livet som mamma till mina pojkar!

RSS 2.0