Har tyvärr varit dålig på att uppdatera bl...

Har tyvärr varit dålig på att uppdatera bloggen! Mycket på gång med ny tjänst och jobb, en liten kille som börjat gå och ett hem som verkar kräva storstädning varje dag. Måste bara ventilera min upprördhet! Kollar nu på big brother, har inte sett något av säsongen tidigare, och funderar lite kring den här personen "gurkan". Det är ju uppenbart att han är förståndshandikappad. Får man verkligen utnyttja personer på detta sätt? Vad är nästa grej- slänga in ett gäng ungar i ett hus och filma? Är big brother verkligen roligt? Tycker något över 15 år att det här är bra TV? Nu behöver jag svar! -mami-



Kommentarer
A

Här kommer svar ;-)

Nej, Big Brother är inte roligt. Jag är, som bekant, en bra bit över 15 år och jag vägrar titta (och tycker inte det är bra TV). :-p

2011-04-15 @ 10:24:25
URL: http://ringtail.wordpress.com
Y

Jag har inte sett något från denna säsong (har inte sett alls sedan jag var runt 15), men har tyvärr inte kunnat undgå trailern,som bara den får mig att tveka på om det inte är bättre att slänga ut TV:n. Hur kan man få sända sådant på TV? Jag undrar oxå vem som tittar? Vart ligger underhållningsfaktorn? Ett gäng miserabla arbetslösa unga människor som desperat söker uppmärksamhet (och alkohol). Vill jag se det kan jag ta mig till krogen istället för en liveupplevelse! Är programmet till för att uppröra folk och skapa debatt fungerar det inte heller. Jag blir inte upprörd och känner att det finns andra saker jag hellre debatterar. Inte ens förvånad av vad människor kan tänka sig att göra för sina 15 minutes of fame... Dokusåpor är passé.

2011-04-15 @ 10:35:50
mami

Tack båda för snabba svar! Skönt att det inte bara är jag som inte roas av programmet. Men jag blir lite osäker ibland om det är mig det är fel på - jag gillar ju inte solsidan som resten av Sverige verkar älska. Så jag tänkte att det kanske var lika med big brother...

2011-04-15 @ 11:34:56
URL: http://mamiforlife.blogg.se/
Mamma

Inte för att jag har sett Big brother någonsin, men nog är väl det programmet i en helt annan kategori än Solsidan? ;)

Apropå program som jag inte vet om det egentligen är okej att titta på (om man ska vara lite "fin i kanten")- jag måste säga att tjejerna (pianisterna) i Så ska det låta är helbra! Jag såg halva programmet i fredags. Lagen var också bra, vilket ös! Jag blev faktiskt lite glad och uppåt av det. Rekommenderas, alltså! : )

2011-04-18 @ 20:33:35


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mamiforlife

En blogg om livet som mamma till mina pojkar!

RSS 2.0