Vår bebis på en spikmatta

Nu är jag sluuuut! Jag och junior har varit på en road trip idag, hälsat på min mormor och morfar. Tog bilen, helt själva. Körde en väg jag aldrig kört förut och följde skyltar för att hitta rätt! Känner man till mina bilförar-skills så vet man att detta är en bragd... Klarade mig med att bara köra fel en gång när jag skulle hem. Men två timmars enkel resa tar på krafterna när man inte är van vid att köra.. och inte får sova på nätterna heller. Jag hade inte pallat att köra EN meter till kan jag säga. Men det var supertrevligt att träffa mormor och morfar!

Nej, Junior har inte börjat sova hela nättera. Men ikväll åt han NÄSTAN en hel halv portion gröt...

Vi har lite att stå i för övrigt, vi måste städa klart vår gamla lya i dessa dagar, då vi snart ska lämna över nyckeln till nästkommande person. Jobbigt värre... Vi har inte mycket saker kvar nu heller.. vilket är bra... men! Junior har ingenting i princip att leka med ( så man måste komma ihåg att ta med sig) och det finns ingenting att lägga honom på heller... Golvet är jättesmutigt! Så... Vi fick lägga junior på det enda som fanns kvar i lägenheten. Detta råkade vara en spikmatta a la chic julklapp år 2009. Nu är det inte så illa som det låter, eftersom att vi har vänt på spikmattan så att spikarna ligger ner i golvet och junior ligger på baksidan. Tror inte att han lider av taggarna som pekar neråt... I hope.

Tappar fortfarande massor med hår, men det har börjat att växa ut nytt också! Precis som på väninnan som fick barn några månader innan mig så har det vuxit ut en liiiiten liten kort lugg av babyhår i pannan! Snajsigt... Men det är ju hår i alla fall! Kan bara vara tacksam att man innan detta håravfall inte hade lika tunt hår som... ja, barndomskompisarna vet nog vem...! : O

Puss på er!


Skön bädd för bebbe? ; )


-mami-


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mamiforlife

En blogg om livet som mamma till mina pojkar!

RSS 2.0