Stackars lilla bebisen

Igår var en fruktansvärd kväll. Jag hade slut på juniors mjölkfria gröt, som jag börjat med för säkerhets skull då vi inte vetat varför han har så mycket eksem. Men på BVC har dom ju sagt att det inte alls är säkert att det är mjölken som är orsaken och jag frågade om vi skulle börja med mjölkfri kost då han började äta men fick svaret att "nej, det behöver du inte göra. Vi vet ju inte om det är mjölk han inte tål". Så jag köpte barngröt från 4 mån som var baserad på bröstmjölksersättning, vilket lät snällt för bebisen i mina öron.

Junior fick den gröten igår. Åt kanske 5-6 skedar, sedan började han gråta och skrika. Slutade då ge honom gröten - tänkte att han var trött. Så jag gick för att sköta honom och sedan lägga honom. På 5 minuter hade han nässelutslag på hela hakan, runt hela munnen, på händerna som han kladdat i gröten med och ena ögat där han gnott med nämnda grötkladdiga händer. Ögat svullnade igen och han blev rätt svullen runt munnen. Stackars lille bebisen! Han var så ledsen, och det kliade så mycket! Han gned sig och ålade sig, kved och pep. Jag fick smörja med kortisonkräm och sedan amma honom, bära runt på honom, amma honom, vagga honom en låååång stund innan han till slut kom till ro och somnade. Sedan vaknade han efter 30 minuter, 10 minuter, 20 minuter, 5 minuter.. Hade jättemycket klåda. Han fick sova brevid mig.

Har väl inte haft en toppennatt... Han har vaknat varje timme och varit bestämd över att han inte kan somna om utan att äta. Jag har varit bestämd över att han visst kan det. Har kämpat med nappen några gånger då han ätit bara för en timme sedan. Vid det värsta tillfället tog det en timme för honom att somna om. Sedan tog det en timme för mig att somna om eftersom att jag vaknat till så pass. Sedan var det dags för junior att vakna igen... Är ganska trött idag. Och inte fick jag ha något mjölk i kaffet imorse - det bästa som finns. Nu måste jag leva mjölkfritt, kan inte finnas tydligare tecken på att han inte tål komjölk.

Så idag blir det att gå till affären och inhandla mjölkfri gröt till junior och sojaprodukter till mig.... Sånt är livet. Men det är helt klart värt att leva mjölkfritt om junior mår bra och slipper alla dessa vidriga utslag som han har.

Annars var dagen bra igår. Mamma och pappa var här och hjälpte till att fixa i lägenheten/vara barnvakt. Så man fick en hel del gjort faktiskt. Det är skönt att mer och mer bli klara med stället så att man kan lägga den lilla enerigi man har på andra saker än att greja med lägenheten.


Den här gröten från EnaGo är mjölkfri - den ska vi prova när junior är 6 månader!


-mami-


Kommentarer
Mamma

Stackars er båda två! Håller tummarna för att klådan försvinner snabbt, snabbt! Kramar till er båda!

2010-09-12 @ 11:10:49
mami

Jo då, bebben blev bättre rätt snabbt.. Men var lite kinkig hela natten = ( Men nu mår han prima!

2010-09-13 @ 20:28:11
URL: http://mamiforlife.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mamiforlife

En blogg om livet som mamma till mina pojkar!

RSS 2.0