Snart en stor kille!

Idag har jag och junior varit en heldag hos väninnan och hennes son. Det var på tiden - vi har inte träffats på en månad i princip! Pojkarna bara skrattade till en början när de såg varandra och ville gärna nypa varandra i ansiktet samt dra varandra i håret. Kul att de har lite utbyte av varandra ; P

Vi tog en promenad på ca 1 timme då vi möttes så sedan kunde vi unna oss lite gott fika också!

Junior har idag suttit korta stunder själv på golvet - han har nu nästan så god balans att han kan leka själv sittandes. Krypa verkar inte intressera honom riktigt än. Tidigare trodde jag att han skulle vara på gång tidigt med detta, men nu leker han rätt bra liggande på mage och verkar vara nöjd så. Själv tycker jag bara att det är skönt om han väntar lite med krypandet... Det blir MYCKET jobb att jaga en liten bebis som ska undersöka ALLT och inget ; P

Vi fick låna en hoppgunga från hans kompis som ju är 4 månader äldre och således inte har så mycket nöje av en hoppgunga längre (han har en riktig gunga istället!) Och vad junior tyckte att det var kul! Han skrattade och studsade runt som aldrig förr. När han började tröttna hämtade hans far babygymet och ställde lite under honom och då kunde han roa sig en bra stund till medan vi lagade mat. Perfekt!

Igår kväll fick jag faktiskt ork till att baka mjölkfria bullar! Självklart inte riiiiktigt lika goda som vanliga bullar, men helt okej faktiskt! Och det mesta slinker ner om man är sötsugen.... : )

Denna vecka blir junior 6 månader! Tiden bara springer iväg ju! Blir panikslagen när jag tänker på det. Snart är han ju en stor kille ju!!!!


Klart att man gillar när bebisen är glad! ; )


-mami-


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mamiforlife

En blogg om livet som mamma till mina pojkar!

RSS 2.0