Panik! Men nu vet jag!

Smått panik! Karln vaknade nyss och sa: "ska vi åka och rösta snart då?" och jag sa: "eh...visst!" (en liten detalj bara.. ska bara bestämma mig för HUR jag ska rösta också...).

Så jag gick in på DN och gjorde ett snabbt test över vilket parti som passar en bäst. Svarade helt ärligt på vad jag tycker i de olika frågorna. Fick då veta att jag faktiskt ligger närmst det parti som jag nog hade tänkt att rösta på (!) så det var ju bra, men jag ligger också RUGGIGT nära ett parti som jag ALDRIG i min värld hade tänkt tanken att rösta på.. så det kanske tål att tänkas på i framtiden... Men nu vet jag i alla fall hur jag ska lägga min röst idag. Fast jag röstar faktiskt inte samma i riksdags-, kommun- eller landstingsvalet....

-mami-


Kommentarer
Y

Ska oxå gå och rösta snart (när karln och sonen kommit hem från kalaset). Gjorde oxå DNs test och resultaten blev inte förvånande. Det förvånande var att SD kom i mitten, men det måste bero på att jag skrev att migrationsfrågor var viktiga för mig - dock av motsatt anledning till varför de är viktiga för SD (men anledningen fick man ju inte kryssa i!). Tack för senast förresten:)kraaam!

2010-09-19 @ 11:23:42
mami

Hua! Ja, det är klart, migrationsfrågor är ju viktiga för folk av olika orsaker! Jag hade inga sådana frågor på mitt test, så det är INTE SD som jag ska fundera på i framtiden.. ; ) Jag tänker BTW inte rösta på det andra partiet som jag fick mer på än jag förväntat mig heller. Tack själva, det var så trevlig så!

2010-09-19 @ 20:24:10
URL: http://mamiforlife.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mamiforlife

En blogg om livet som mamma till mina pojkar!

RSS 2.0