På BVC!

BVC idag då (var tvungen att fråga direkt om jag var där på rätt dag). Junior växer inte så häftigt längre. Ligger efter viktmässigt. Är nu 67 cm lång och väger 7695 gram. Har alltså bara gått upp 200 g på en månad, vilket är lite lite. Har misstänkt att mjölken inte räcker som enda föda längre så jag har ju redan börjat att mata på honom lite mer mat nu (när han fått upp aptiten efter att inte längre äta massor på natten...). BVC-ssk sa att det bara var att mata på! Men att komplettera med amning så som jag gör, byta ut amning mot mat vid 7-8 mån.

Hon gratulerade till en bra nattsömn för alla och menade på att det här med nattligt ätande förstör sömnen och är negativt då barnen får minskad aptit på dagen: det blir en ond spiral. Men vad vet en enkel BVC-ssk? ; P

Läkaren tittade på junior, lyssnade på hjärta osv. Junior är nu dokumenterat allergisk mot komjölksprotein. Atopiker. Har alltså sin mammas hud. Jag sa det till läkaren (som undrade om J:s pappa också var allergisk):
-Han är lite allergisk, men äter inga mediciner. Och så har han bättre hy an vad jag har. Eller hur, BVC-ssk?
BVC-ssk: - Har jag sagt att han har bättre hy?
Jag: -Ja, du sa ju det när vi var här tillsammans, att han hade bättre hy än mig!
BVC-ssk: -oj, jag ska sluta säga sådana saker! Det är sådant de kommer ihåg sen att man sagt!
Jag: - men det GÖR ingenting! Han HAR ju mycket bättre hy än mig, inga eksem och så!
BVC-ssk: -ja, men du har ju jättefin hud, man SER inte dina eksem, nä de syns inte, inte alls...(nervöst fipplande med papper) ; P

Men annars är junior frisk och glad.

Eller, glad och glad... Träffade en mamma från föräldragruppen i väntrummet och junior gjorde ledsen-minen och började lipa varje gång hon tittade på honom. Men han kunde ändå inte sluta att titta på henne. Men jag har ju läst klart och tydligt på FL att bebisar INTE kan vara i någon separationsfas före 8 månaders ålder, att det är fysiskt omöjligt. Varför blir en 6 månaders bebis då helt plötsligt ledsen vid möte av främlingar? Beror det på något annat? Jag fattar inte.

Junior åt ca 3/4 portion gröt nu på kvällen! Det artar sig! = )

-mami-


Kommentarer
Mamma

Att J blir ledsen fast han inte är 8 månader kan enligt min ringa åsikt bero på minst två saker:

1. att J är ovanligt försigkommen och socialt intelligent

2. att FL inte är helt tillförlitligt. ;P



Vem vet, det kanske är en kombination? :D



Love you guys! Keep walking your own way!

2010-09-30 @ 20:50:48
mami

Jo, säkert ska jag ta till mig av punkt nr 2... För nu har jag läst så mycket på FL att jag börjar tvivla på det JAG tror på, vilket inte är bra! För att andra i princip kallar en för idiot. Men det finns bra människor på FL också, som stöttar och förstår!

2010-10-01 @ 09:13:43
URL: http://mamiforlife.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mamiforlife

En blogg om livet som mamma till mina pojkar!

RSS 2.0