På BVC.. idag eller igår?

Idag har vi varit på BVC och vägt, mätt och vaccinerat junior. Vi var där igår också. Vi hade tid igår klockan 13.00. Trodde jag. Som hade full koll på att det var 1 september igår. Det satt en annan mamma med sitt barn i väntrummet och de sa att de också hade tid kl. 13.00. Hon sa att det hänt henne flera gånger, att BVC-ssk hade dubbelbokat. Tillsammans skrattde vi åt hur vimisig hon var. Jag, karln och junior fick i allafall komma in, och BVC-sköterskan bad om ursäkt för att hon kanske hade klantat till det. Sen kollade hon på sin dator och sa: "Men här står det att ni har tid imorgon" Jag: "Jaha, här i min bok står klart och tydligt att vi har tid idag, 1 september klockan 13.00". Men det vaaaar ju inte 1 september igår. Så det var bara att åka hem igen. Jag skyller på extrem sömnbrist i 5 månaders tid. Brukar faktiskt ha koll på datum och dyl.

Idag var vi där i alla fall. Junior vägde ca 7450 g och var 66,5 cm lång. Växer som han ska. Trots att han kräks upp 75 % av det han äter. Fick vaccin också. Det gick mycket bättre denna gång, han blev inte helt hysterisk som sist, utan grinade bara lite och sen var det bra på en gång. Skönt, jag som haft ont i magen för att hon skulle sticka otäcka nålar i hans söta knose-lår. Vi pratade en del om sömn också, hur man ska få den lille att sova bättre. Igår började vi kampanjen att han ska sova själv, utan napp. Att han inte ska ha nappen är för att han ska kunna somna om själv på natten. Om han är van vid att behöva nappen för att somna kommer han att väcka oss för att vi ska stoppa i nappen när han vaknar på natten. Därför vill vi träna honom på att somna utan. Det är inte lätt. En hel del skrik blir det. Igår kväll var han hysterisk och grät med tårar som sprutade åt alla håll. Idag tog det 15 min, sen gav han upp. Vi går ju in till honom med mycket jämna mellanrum och klappar på honom, han ligger inte ensam och skriker i 15 min. Sen när han hade somnat ringde telefonen och då vaknade han och gallskrek. Men! Efter en halv minut hade han somnat om igen, på egen hand! TÄNK om det fungerar!!!

Hoppas för övrigt att han ska sova bättre nu i natt när han fått vaccin... sist sov han ju jättebra hela natten!

-mami-


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mamiforlife

En blogg om livet som mamma till mina pojkar!

RSS 2.0