Kurs i blogg-styling?

Junior har kommit på en ny lek. En lek som han leker när hans mamma tycker att han ska sova. Han tar sin snuttefilt och lägger den över ansiktet. Sedan ligger han och sprattlar, gnyr och frustar. Hans mamma går dit för att se hur det står till. Då ligger junior där under filten. Mamman tar bort filten och junior ser förskräckt/pirrig/lycklig ut på samma gång. Det tycker junior är jättekul, för han gör det om och om igen.

Röstat har vi gjort. Smärtfritt. Trots att vi i denna familj har förenat oss över partiblocken (vi diskuterar sällan politik här hemma).

Sen undrar jag en till grej: Hur kommer det sig att alla (framför allt yngre personer) men även folk i min egen (äldre) ålder ; P har så styliga blogg-sidor? Finns det någon kurs man läser nu för tiden på högstadiet eller? Jag var svinnöjd för att jag lyckades byta färg på det här eländets bakgrund och snitsa till lite med storleken på bokstäverna. En och annan gång lyckas jag pressa in en länk i ett inlägg och känner mig som värsta Lisbet Salander... HUR gör man? Och framför allt: HUR har folk lärt sig detta?

-mami-


Kommentarer
Y

Jag känner precis samma sak! Fattar inte hur alla bara kan det här med html och dataingenjörkunskaper! Och jag har gått IT på gymnasiet! Man kan tro att jag är duktig, men det är bara fake. På blogger finns det mallar att välja på och det är vad jag gjort - tagit en mall och bytit lite färger. Så nu har jag erkänt det!

2010-09-20 @ 19:08:56
URL: http://www.humlanstankar.blogspot.com
mami

Haha! Jag som trodde att det bara var JAG som inte kunde detta.. så man kan "fuska" alltså? Det kanske man skulle prova = ) Jag såg också en tjej som skrev på familjeliv typ: "jag vill ha hjälp att ordna lite på min blogg-sida. Jag vet inte hur den ska se ut - du får fria händer. Jag är inte den som betalar för design av hemsida så om du vill göra detta GRATIS så kan du kontakta mig". Jag tyckte att det kändes lite sniket...

2010-09-20 @ 19:53:03
URL: http://mamiforlife.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mamiforlife

En blogg om livet som mamma till mina pojkar!

RSS 2.0