Kräks på kräks!

Kom på att jag inte avreagerat mig angående juniors spyor (mycket gnäll i denna blogg för tillfället...) Han kräks ju för jämnan!! Inte bara det att han dreglar konstant så att man måste byta tröja på honom typ 5 gånger om dagen. Varje gång han har ätit, mellan måltiderna och helt spontant så kräks han. Inte lite gulligt så där att det rinner lite ur munnen på honom, nej nej. Det kommer tjocka rännilar av vitt kräks överallt. Inte så värst gulligt. På bebis eller mig. Givetvis började han kräkas på hela mig när jag var med honom på jobbet. Det ända man gör är ju att torka spyor hela dagarna.. Har väl typ 30 små vita handdukar från IKEA (alla småbarnsföräldrar vet vilka jag menar..) ; P Men de räcker knappt till... Tvättar typ 2-3 ggr i veckan... Evighetsjobb. Hade jag EGNA intressen innan jag skaffade barn? har typ glömt det... Såg en tjej idag med supersnygga HÖGKLACKADE stövletter på sig och tänkte "wow, cad snyggt" Men hallå! VÄNTA! Det fanns ju en tid då jag minsann också hade på mig högklackat och var lagom chic, strosade fram med långa ben och SNYGG handväska! Okej att även skötväskan är en Mulberry, men jag saknar mina små älsklingar som ligger och (inte) samlar damm i sina dust bags... Men NÅN gång blir det väl tillfälle att ta på sig ett par high heels och Roxanne och känna sig som sig själv igen. (Och inte som en medelålders tråkig tant).

Så. Nu har jag gnällt färdigt lite... : )


Saknar min Roxy!



-mami-

Följ min blogg med bloglovin


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mamiforlife

En blogg om livet som mamma till mina pojkar!

RSS 2.0