Hur ska man rösta då?

Igår hade vi finbesök av mina kära gamla (nåja, inte SÅ gamla..) sambosar och deras fina kille på 3,5 år! Det är så kul att se hur han förändras från gång till gång, man märker att han lär sig nya saker hela tiden. Men så är det ju så klart med barn! Det är bara vi vuxna som inte kan lära oss i samma takt.. Jag och karln pratade om det här om dagen: att nu för tiden, om man ska lära sig något nytt, är det en ny sak in i hjärnan och en gammal sak ut ur hjärnan som gäller...

En sväng till gamla lägenheten hann vi igår också.. mindre roligt! 1000 000 saker kvar att göra känns det som. Planen är att vi ska bli av med den redan nästa vecka. Måste alltså jobba på. Men junior förstår inte vikten av att vi är där och grejar. Han tycker av någon anledning att det är jättetråkigt (konstigt? kala väggar, inga möbler...) så man blir lite stressad där han ligger på den lilla spikmattan och skriker = )

Sen ska vi rösta idag också, givetvis! Men jag har ännu inte rikigt bestämt mig för hur jag ska läggam in röst.. Jag tycker att det är så vansinnigt svårt. Det är mycket så för mig att jag kanske gillar ett visst parti, men ag gillar inte deras samarbetspartier. Det gör att det är svårt att rösta på det PARTI man tycker är bäst. Jag tycker att det är så tråkigt att man nu röstar i block: antingen röd-grönt eller blått. Varför finns det flera partier egentligen? De kunde ju lika gärna slå ihop sina pick och pack.

Nu ska jag fundera lite till på hur jag ska göra. Hörs! (Jag lovar: inte SD i alla fall, det är jag säker på!)

-mami-



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mamiforlife

En blogg om livet som mamma till mina pojkar!

RSS 2.0