Gosh, I'm tired

Gosh! Jag är helt färdig... Imorse tog jag och junior en riktigt power walk med en väninna till mig. Vi hade mycket att prata om och promenaden tog säkert allt som allt två timmar. Skönt att röra på sig! När jag kom hem gav jag junior lite potatis- och majspuré samt lite mosad banan till eftertätt. Detta stod han sig faktiskt på ett tag och jag ammade inte på (hör och häpna) 4,5 timmar! Bra, junior!

Sedan var det raka spåret allihop till gamla lägenhetet, plocka ur det sista (som vi inte behöver till städningen) och köra till Tippen och Myrorna. Eller, det heter väl inte "tippen" längre, utan typ miljöstation eller något liknande. Men där var vi i alla fall och lämnade av miljöfarligt avfall och sådant. Sedan tillbaks till gamla lägenheten och putsa fönster. Det blev jätteflammigt. Jag blev jättefrustrerad. Då visade min underbara karl mig hur man putsar fönster med tidningspapper och, yes, vad snyggt det blev! Än är man inte fullärd när det gäller städning ; P

Lägenheten är ju på andra våningen och förstrena öppnas UTÅT. Ologiskt. Jag har hela tiden sagt att jag inte kommer att hänga ut genom några förnster och riskera livet för att putsa utsidan. Men. Vem hänger ut genom fönstren så att sambon vrålar: "men säg till om du ska hänga ut så där för i h-e! Om du ramlar ner är du ju körd). Så där hängde jag till slut ut och putsade medan sambon höll ett krampaktigt tag om min midja. Måste ha varit en syn för grannarna.

Nu vaknade junior. Got to go!

-mami-


Kommentarer
Mamma

Usch, usch, usch! Tur att jag inte var där och såg dig hänga ut ur fönstret!

Tidningspapper? Det måste du lära mig! = )

2010-09-20 @ 21:27:30
Linda

Hejje!

Har suttit och läst på din blogg så länge nu att jag inte minns hur jag hamnade här, haha.

Ville bara skriva och säga hej. Jag tror vi har samma amma-sig-igenom-hela-nätterna-bebis.

Imorn ska vi till bvc och få lite råd även om jag antar att det mest kommer handla om 5mm.



Du kan ju skicka ett mejl om du kommer på en magisk metod för att få snuttisen att somna och somna om utan boobsen i munnen.

Tjipp och hoppas du får en natt med hyffsad sömn!

2010-09-20 @ 21:52:14
URL: http://hoslitenlinda.blogspot.com
mami

mamma: ja, det var väl för tur.. Men jag höll ju i mig! Hårt! Ja, vi kan ha lektion i fönsterputsning när du kommer!



Linda: Kul att du hittade in på min blogg! Skönt att vi är fler med samma dilemma = )

2010-09-21 @ 19:32:03
URL: http://mamiforlife.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mamiforlife

En blogg om livet som mamma till mina pojkar!

RSS 2.0