Familjelivs-träsket

Här rullar det på! Mamma har åkte hem idag och jag och junior tar det lite lugnt här hemma medan vi väntar på att juniors pappa ska komma hem. Jag och junior var ute på en promenad förut och han fick för första gången gunga i lekparkens bebisgunga. Vad söt han var där han satt och dinglade med de små sockförsedda benen (ja, sockorna går att dra väldigt långt upp)! Han verkade tycka att det var väldigt mysigt! Men vad kallt det har blivit - jag tror att hösten är här.

För övrigt har jag verkligen hamnat i familjeliv-träsket. Sitter varje kväll och skriver i trådar... Det är jättekul! Men som sagt beroendeframkallande... Och FL är också anledningen till en del positiva och en del mindre positiva kommentarer i denna blogg.. ; )

Med sömnen har det bara gått framåt. Det är bäst att jag börjar med att skriva att junior INTE är traumatiserad eller hyser misstro till oss vuxna ; P Han är gladare, piggare och mer tillfreds än någonsin. Varför? För att han få sammanhängande sömn på natten, något som vissa inte verkar tro att människor behöver...

Natten till igår var det vid ett tillfälle som han var vaken under en längre tid och hojtade lite. Men det är som hans mormor sa: "han är ju uttråkad". Man hörde på hans skrik att han tyckte att han skulle få komma upp och leka, det var så trååååkigt att ligga i sängen. Men efter ett tag somnade han om trots allt. I natt har han bara gnytt lite, första gången han vaknade pep ha till (som av gammal vana) men tystnade sedan tvärt, knölade lite i sängen och somnade sedan om.

I dagarna här har han också fått en ny syssling! Min kusin har fått en liten tös och det ska bli SÅ roligt att hälsa på dem när de återhämtat sig lite och fått lite ordning på vardagen igen.

-mami-


Kommentarer
A

Jag tycker ni ska hyra in en sån här, om han fortsätter gny på nätterna: http://www.videobash.com/video_show/dog-sings-to-soothe-crying-baby-577

2010-09-26 @ 15:54:15
URL: http://ringtail.wordpress.com
mami

Haha! OM jag inte vore allergisk skulle jag hyra in en rakt av ; P

2010-09-26 @ 19:26:14
URL: http://mamiforlife.blogg.se/
Y

Oj, här har jag missat när jag varit borta! Grattis till Juniors framsteg! Nu är det inte långt borta till att du (+junior och hans far) får sova lite längre på natten tror jag:) kraam!

2010-09-26 @ 20:30:03
mami

Och det känns underbart! = D

2010-09-27 @ 19:49:17
URL: http://mamiforlife.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mamiforlife

En blogg om livet som mamma till mina pojkar!

RSS 2.0