Don't mess with trötta småbarnsföräldrar

Eftersom att hyresvärden vägrade att släppa ifrån sig lägenheten utan städbesiktning var vi tvungna att åka dit imorse för att delta på denna (trots att hon som ska flytta in efter oss sagt att hon tycker att vi ska skippa besiktningen). Så vi åkte imorse, efter en natt av MYCKET lite sömn... Jag säger bara: don´t mess with småbarnsföräldrar som inte får sova om nätterna. Det var ju jättebra städat så den ena av dem börjar gnälla över smågrejer (okej, EN lite större grej hade vi missat...) typ: här är det en smula, här uppe är det lite damm (typ överst på en skåplucka, VEM skulle bry sig) och så vidare...

Under toaletten fanns det några fläckar. Typ från det att man städade toaletten, för jag låg verkligen på golvet och skrubbade och skurade. Sambon ifrågasatte: "jag förstår faktiskt inte vart du ser några fläckar på toaletten?" Svaret: "jo, om du lägger dig på golvet och tittar underifrån". Ja, för det gör man ju...

Nä, klaga inte på min städning! Det är en mycket allvarlig förseelse i min bok! Jag kände hur min puls rusade under besiktningen och jag gick efter dem och plockade upp ett grässtrå som hamnat på golvet (måste ha följt med in vid besiktningen) och sa högt till min sambo: "oj, nu kommer det in skräp! Vi kanske skulle ha tagit av oss skorna innan vi gick in!". Piken riktad till de som granskade och bara klampade in med skor och allt.

Trött är bara förnamnet för vad man är idag, men jag är ändå så himla nöjd över natten! Nu lade jag junior för natten och han somnade själv utan minsta pip! Hoppas också att han kommer att anamma detta då han vaknar på nätterna, och somna om innan han själv hinner registrera att han är vaken och bli arg. Hoppet finns! Och det vet ju vi som är sjuksköterskor, att hoppet är det sista som lämnar en person (och hörseln, brukar jag retsamt lägga till) (fast det kanske är ett intern skämt mellan mig och väninnan som också är ssk? För nu förstår jag inte vad som skulle vara roligt med det? Måste fråga nästa gång vi ses!).


Den här bilden skickade min svägerska till bloggen.. hon tänkte på mig... Klockrent!

-mami-


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mamiforlife

En blogg om livet som mamma till mina pojkar!

RSS 2.0