Babylen

Juniors hud är nu babymjuk. Babylen som en persika. Han har inte alltid haft röda utslag men har nästan alltid varit lite "skrovlig" i huden. Nu är han totalt len och mjuk och go! Härligt! Konstigt att det gick så fort för honom att bli bättre denna gång? Eller är det ett sammanträffande? Sist var jag ju utan mjölk en vecka och såg inte någon direkt skillnad... fast det var ju under värmeböljan och i princip alla bebbar hade väl värmeutslag, kan ju vara så att det var svårt att skilja på mjölkutslag och värmeutslag.

Tyvärr har junior slutat att äta vanlig mat. Han vill bara bli ammad. Han äter knappt mer än ett par tuggor sedan blir han arg och skriker. Han som ändå mumsat i sig så gott han kunnat tidigare så länge han inte varit vrålhungrig. Jobbigt! Det känns som att han aldrig kommer att lära sig att äta. Varför har han tagit detta steg bakåt? Han borde väl börja äta bättre och bättre?

Han borde också börja sova bättre och bättre.. man läser överallt om att "när bebisen bli äldre kommer den att sova längre och längre på natten, kanske sova över ett mål".. "snart kommer den att sova över sitt nattmål". Haha! Nattmål i singularform är ett skämt. Han har vant sig vid att behöva äta för att kunna somna om på natten. Han kan somna med nappen på kvällen då han är mätt i magen, men på natten blir han VANSINNIG om han bara får nappen om han ska somna om. Han tror att han måste vara proppmätt för att kunna sova. Jag är minsann inte proppmätt hela nätterna, men inte tusan går jag upp och ÄTER när jag vaknar. Hur lär man honom detta? När man inte verbalt kan resonera med honom (mycket frustrerande)...


Fast ibland har man god lust att göra detta fel...

-mami-



Kommentarer
empahh

hahaha.. jag läste babylen som baby och sen len som slang för grabb...Vad bra att han inte har utlag längre. Kämpa på!// Kram

2010-09-14 @ 17:48:01
A

Jag satt en stund och funderade på vad en "babyl" var för något innan jag läste själva inlägget. En babyl, flera babyler, den där babylen, liksom. Trodde först att det var hans nya smeknamn. ;-)

2010-09-15 @ 10:15:39
URL: http://ringtail.wordpress.com
mami

Haha!!! Vad kul att ni båda läste något helt annat än vad jag menade! Babyl och ey, baby, len! Wazzup? haha! Kul!

2010-09-15 @ 19:52:12
URL: http://mamiforlife.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mamiforlife

En blogg om livet som mamma till mina pojkar!

RSS 2.0