Och så sitter ungen!

Tjohopp!

Dagen har varit jättebra! Jag och junior har äntligen kunnat varit med på en "mamma-bebis-träff" med morsorna från föräldragruppen. Det var jättetrevligt! Junior var i sitt esse. Jag var orolig innan att han bara skulle böla av blyghet - men icke! Han kollade först in de andra barnen och var knäpptyst. Skönt, tänkte jag, eftersom att junior har en väldigt stark stämma.

Det var så kul att se hur de andra barnen såg ut nu, de hade vuxit MASSOR! Och det var kul att se hur de låg till i utvecklingen! En hade redan fått FYRA tänder - supergulligt! Och när jag kom dit satt en av töserna på golvet. "Åh, kan hon sitta!", sa jag. "Det kan inte junior än." Sen satt jag med junior på golvet och rätt vad det är (när jag släpper honom en stund för att dricka lite kaffe) så sitter ungen - helt själv!! Så de andra mammorna tyckte att jag pratade strunt... ; P

Sen satt junior i en timme och lekte på golvet, skrattade ihjäl sig åt de andra mammorna och barnen och till slut var han så i gasen att han bara satt och vrålade rakt ut (samtidigt som han slog vilt med en skallra): aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah! Sen började han gno sig i ögonen och då passade jag på att gå med honom hem så att han fick sova i vagnen.

Väl hemma tog jag och junior ett mysigt bad! Första gången som vi badar ihop faktiskt! Junior satt och plaskade vilt med armarna och var så glad så! Dags att köpa badleksaker nu då! = )

Det var en trött och glad junior som somnade gott i sin säng för ett tag sen... och det kommer att vara en lika trött och glad mami som somnar gott i sin säng om en stund!

God natt!

-mami-


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mamiforlife

En blogg om livet som mamma till mina pojkar!

RSS 2.0