Nya tag igen

I helgen har vi varit hos mina päron. Lugnt och skönt. Alltid bra med några extra händer som kan underhålla och bära på Junior.

Sömnen har dock blivit sämre igen. Junior ar svårare att komma till ro. Han lägger sig på mage HELA tiden när han egentligen ska ligga på rygg eller sidan och sussa så gott. På nätterna har nu återigen börjat att ropa efter mat. Det är för att jag har börjat amma honom vid 05.00-snåret istället för att hålla ut och låta honom somna om själv. Jag har inte orkat helt enkelt.

Men nu känns det som att det är dags att ta tag i det igen. I natt vaknade han 22.30 (när jag precis hade läst klart och skulle somna), 00.30, 03.00 (ammade honom), 05.00 (han somnade till slut om själv), 05.40 (gjorde morgon och ammade honom) sen somnade vi om en stund och vaknade 07.30. Inte speciellt bra.

Funderar också på när det är dags att sluta amma helt. När vet man? Ammar ju nu bara morgon och kväll om han inte är väldigt mammig på eftermiddagen, då kan han få en slurre också. Han är ju törstig också. Hur ska man få honom att dricka mer vatten? Nu dricker han nästan ingenting och ammas bara morgon och kväll. Det känns som att han inte får i sig tillräckligt med vätska? Tänk vad bra det vore om han kunde klämma en flarra välling på morgonen och kvällen, då skulle han ju få i sig vätska på det sättet.

Hur gör man? Var är handboken som skulle medfölja bebisen när han ploppade ut? ; P

-mami-


Kommentarer
Daniel

Önskar jag kunde ge råd, vet noll om barn

Hoppas det löser sej å att ni snart får sova ut!

2010-10-25 @ 14:37:35
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
A

Gillar han fortfarande inte att dricka ut nappflaska? Finns det inte...typ...olika typer av nappar som man kan testa? Kan han äta välling om ni matar honom med sked? Vissa barn gillar ju helt enkelt inte flaska, kanske dricker han hellre välling/vatten ur mugg?



Nu blev det visst många frågor här. ;-)

2010-10-25 @ 15:08:31
URL: http://ringtail.wordpress.com
mami

Daniel: Tack för stödet ändå! = )



A: Han dricker varken ur flaska eller mugg. Att mata med sked tar en EVIGHET (skeden är yttepytteliten). Jag vet att vissa barn inte gillar flaska. Men det vore så smidigt om han gjorde det... eller i alla fall drack ur mugg = )

2010-10-25 @ 17:14:44
URL: http://mamiforlife.blogg.se/
A

Ah,jag visste inte att ni hade testat mugg. :-/



Du får väl helt enkelt starta en tråd på FL och fråga hur andra har gjort...FL-mammorna kan och vet ju allt! ;-)

2010-10-25 @ 19:16:45
URL: http://ringtail.wordpress.com
mami

Jo du... Been there, done that! Inte startat tråd på FL, men läst tråd startad av andra med samma bekymmer... Är inte mycket klokare efter detta, trots att FL-morsorna kan så himla mycket = )

2010-10-26 @ 10:51:02
URL: http://mamiforlife.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mamiforlife

En blogg om livet som mamma till mina pojkar!

RSS 2.0