My charming son

Värsta flash-back nu till typ högstadiet!!! Hittade Banana Skids när jag köpte godis idag!! I lösvikt... så det var bara att plocka på!! Banankola, så där härligt sega och goda... Mums!

Junior har fått en ny leksak både igår och idag... bortskämd! Jag säger att det är 6-månaders-presenter. Men främst är det "mamma-vill-dricka-kaffe-ifred-i-6-minuters-presenter". Funkar inget vidare. Junior har uppfattat det som "roliga-grejer-man-bara-kan-leka-med-om-mamma-hjälper-till-presenter". Så där sitter vi och leker på golvet.

Det är två leksaker med melodier. Har har många storys om föräldrar som till slut är GALNA på de jäkla leksakerna som låter om och om igen... Ocn när de slutat låta (batterierna behöver bytas) tackar de gud och typ ljuger för barnet att den inte kan låta mer. Haha! Jag lyssnar gladeligen på dessa små melodier för att:
A) Det är trevligare än juniors "uttråkad-gnäll"
B) Junior är så söt när han blir uppriktigt själaglad varje gång det kommer en melodi från leksaken

Och vad jag älskar denna unge! Detta slog mig idag när han satt i sin barnstol, alldeles kladdig med gröt i hela ansiktet. I håret. På hela underarmarna. Tuggandes på stolskanten. Fingrarna in i munnen. Kaskadkräks gröt med katrinplommonpuré över hela golvet. Det är så härligt med barn!

Junior äter nu kött också. Kyckling och grönsaker. Kalops med potatis. Mums mums. Och majskrokar! Som han gulligt håller i handen och stoppar in i munnen med äcklad och skeptisk min. Underbart!

Men han har inte börjat att prata än. Alltså kombinera vokaler med konsonanter. Bara: aaaaaaa eller mmmmmmm eller ptfffff så att all saliv i munnen bara flyger ut. Charming. Men jag blir lite stressad över hans utveckling. Han har inte fått några tänder. Han sitter inte själv. Han är inte i närheten av att krypa. Han jollrar inte mer än tidigare nämnda ljud. Allt som dom "ska" kunna snart.... Men jag säger som en BVC-ssk sa om en annan unge som inte vid tillfället kunde vad han "skulle" : Han är ju glad i alla fall!!

Och jag vet ju att han lär sig allt när det är hans "tid"

Ikväll fick han lägga sig redan vid 19.00. Han har sovit dåligt i natt och dagens tupplurar blev på galna tider eftersom att vi var på stan och han somnade i vagnen och vaknade för tidigt. Håller nu tummarna för att han inte ska vakna klockan 05.00 och vara vrålpigg med ett "behov" av att leka... ; P

Puss på er!

-mami-


Kommentarer
A

Det är så fint att dina inlägg här låter mycket gladare och piggare nu när du faktiskt får sova lite på nätterna. :-)



Och han har väl ett par månader till på sig innan han förväntas börja krypa? (Eller? Har ingen koll, märker jag.) Kul att han har fått börja testa lite "riktigt" käk!

2010-10-02 @ 22:03:31
URL: http://ringtail.wordpress.com
mami

Ja, det känns som att man fått lite ork att leva faktiskt! Tänk vad 3-4 timmars sammanhängande sömn kan göra med en människa! ; P



Jo, visst har han några månader på sig att lära sig allt.. men "alla andra" bebisar i hans ålder kan så mycket.. och läkaren på BVC frågade lite förvånat (tyckte jag): "han sitter inte själv än?" och då tänkte jag att något måste vara fel... Men det är det så klart inte! = )

2010-10-03 @ 10:14:17
URL: http://mamiforlife.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mamiforlife

En blogg om livet som mamma till mina pojkar!

RSS 2.0