Juniors pottstol

Det är så roligt! Inte varje gång, men väldigt ofta, när man ska mata junior börjar han tappa fokus på maten. Han gnäller till lite och blir frånvaranade. Sen blir han röd i ansiktet. Jätteröd. Vill inte ha mer mat. Då förstår man att junior gör lite do-do i sin matstol. Han bajsar sällan på något annat ställe längre. Bara i matstolen. Antar att han kan "ta i" bättre när han sitter... Så nu är det väl bara att köpa en potta då.. så killen tränar på rätt ställe! ; P

Han har sovit ganska uselt i natt. Ropat x flera. Inte velat somna om. Han blev otroligt blyg för min väninna igår när jag sprang ner för att hämta tvätten. När jag kom tillbaks var han ledsen och tårarna sprutade. Inte blev det bättre när han SÅG att mamma kom tillbaks, nej nej. Jag var tvungen att hålla om honom ett tag också. Han är verkligen inne i separationsfasen nu. Och jag vet att han sov sämre natten efter förra gången han blev så där blyg också. Vi får se hur det blir i natt!

Lite småsnuvig är han också (ger inte heller några bra odds för god nattsömn).. ingen feber men varm och lite rödblommig om kinderna. Imorgon ska vi träffa mammorna från föräldragruppen och deras bebbar. Hoppas inte att han ska bli så där blyg igen då... Hur länge är de i separationsfasen?

För övrigt har dagen bara masat sig på. Både jag och karln har varit helt färdiga efter mycket lite sömn i natt. Jag har känt mig som en gelegubbe. Ska knyta mig tidigt ikväll!

Bara titta in en liten sväng på FL först.. ; )

-mami-


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mamiforlife

En blogg om livet som mamma till mina pojkar!

RSS 2.0