Juniors potta

Igår var jag och junior på den braiga affären ÖB och shoppade lite nödvändigheter. Att vi gick dit var också för att få tiden att gå lite, samt att det innebar en lång och frisk promenad i det fina vädret.

På ÖB hittade jag en potta som jag köpte till junior. Har läst på FL att folk introducerar pottan tidigt till barnen och har även hört från min mor om en bekant till henne vars barnbarn sattes på pottan redan vid 6 månader ålder! Så, junior är ju gammal nog nu, redan 7 månader gammal i slutet av denna vecka! Hjälp, vart tar tiden vägen????

Så. Junior fick sitta på sin lilla potta en stund igår. Åh, så söt han var!!! Men sin lilla knubbiga mage och sina små knubbiga ben satt han där och filosoferade. Han verkade tycka att det var ganska festligt att sitta på sin potta! Nu får vi se hur lång tid det tar innan han är rumsren (jag vet att man inte säger så när det gäller barn, men jag kan inte låta bli). Det är ju inte meningen att han ska lära sig att gå på pottan än, men det skadar ju inte att han vänjer sig vid själva grejen!


Den här boken läser vi för junior också!

-mami-


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mamiforlife

En blogg om livet som mamma till mina pojkar!

RSS 2.0