Energilös dag

Blä! Idag är en sån där seg dag med noll energi what so ever. Orkar inte ett skit. Orkar inte med matlagning. Orkar inte att städa. Orkar inte med ungen. Orkar inte med karln. Orkar inte med mig själv. Skulle vilja ta semester från min mammaledighet (att man kallar det för ledighet är ett stort skämt!) och ta mitt pick och pack och dra. En vecka eller så. En lång-weekend i alla fall. En dag. Åtminstonde.

Jag och väninnan funderade på vart man skulle ta vägen om man hade möjlighet. Vi kom fram till att det ultimata vore att ensam checka in på lyxhotell, hyra film och ligga i sängen en hel helg och bara jäsa, kolla på film, äta godis... Underbart! Det är något att längta efter.

När jag var höggravid var jag ledig i två månader innan junior föddes. TVÅ MÅNADER kunde jag ligga inne och glo på film och käka godis om jag ville. Var jag nöjd med detta? Oh, nej. Jag hade TRÅKIGT tyckte jag. Arma kvinna. Visste inte vad som väntade henne. För sent att vara efterklok. Nu kommer jag ALDRIG mer att få tillbaka all den härliga ensamtid jag hade då. Ryser. Måste ta mitt pick och pack och ta in på det där hotellet nån gång. Å jäklar vad jag ska njuta!

-mami-


Kommentarer
Daniel

Rekommenderar en lång weekend, var det oxå i helg, piggar så upp i all stress å trötthet!

2010-11-02 @ 16:43:16
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
mami

Jag är så avundsjuk på dig! = ) Bra att du hade en trevlig resa! Ja, jag ska sticka iväg snart.. nån gång..

2010-11-02 @ 16:54:25
URL: http://mamiforlife.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mamiforlife

En blogg om livet som mamma till mina pojkar!

RSS 2.0