En jättetråkig, jättevuxen människa

Det händer mycket nu! Junior sitter och leker själv på golvet. Han lyckas hålla balansen samtidigt som han dreglar och leker med sina roliga leksaker. Inte allt för ofta hör man en liten dov "duns" följt av juniors gråt (då han tippat åt sidan och slagit huvudet i golvet). Men han sitter faktiskt på ett mjukt täcke och hans far har ökat säkerheten ytterligare med kuddar på sidorna (dessa oroliga karlar...) ; P

Och hn kan mer nu! Helt plötsligt en dag här började han artikulera "bättre" ljud: ajajajajajaajajjääääää!! Daddadadaddddääääääää!!! Men inget mamamamamammääää... Jag som varje dag sitter och säger: "mamamamamaaaaaa". Så mycket får man för det.

Igår var min familj här och vi firade min bror som fyllde år. Jättetrevligt att träffa alla! Junior vr först alldeles tyst och stirrade storögt, men efter ett tag släppte blygheten och hans dag var gjord! SÅ kul med massor av folk och alla tittar på mig, mig MIG!!!! Han somnade gott sedan på kvällen...

..och junior har inte väck mig i natt. Notera att junior inte har väckt mig. Men har jag fått sova då? Nej. Somande vid 23-tiden (varför är det så svårt att somna fast man är så trött?) och väcktes vid 02.00 av att något VRÅLAR i full panik utanför (hördes extra bra in också eftersom att jag inte kunde stänga fönstret, var helt omöjligt): "NEEEEEEEEEÄÄÄÄÄÄÄÄJJ!!!! DU FÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅR INTEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEÄ!!! NEEEEEEEEEEEEEJ, DU FÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅR INTEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!" Typ så där panikartat att det lät som att killen skulle spy för att han var så upprörd. Jag flög ur sängen, det lät som om karln höll på att bli mördad! Jag var på G att ringa till polisen, tittade ut genom fönstret och såg ingenting. Sen hörde jag ljudet något svagare, lite längre bort och insåg att det förmodligen inte tillhörde ett blivande mordoffer utan mer en full 18-åring som just höll på att bli dumpad av sin tjej. Men vaken var jag. Sedan, när junio vaknade vid 03.15 hade jag inte lyckats somna om (så junior har int väckt mig).

Junior somnade om vid 03.30 cirka. Jag var vaken. Junior vaknade vid 05.00. Jag var vaken, höll preciiiis på att somna. Då ammade jag faktiskt junior och sedan lyckades vi båda att somna om och sova till 07.30. Härliga härliga natt!!!

Men idag kommer i alla fall väninnan och hennes karl och hjälper till med tvättmaskinen! I alla fall något att se fram emot! (ja, jag är en jättetråkig, jättevuxen människa nu).

Got to go.

-mami-


Kommentarer
Daniel

Oljud å störande i natten kan ju göra en vansinnig!

Hoppas nästa natt blir lugnare!!!!

2010-10-10 @ 12:53:04
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
mami

Ja det får vi hoppas! Nu är det ju söndag så förhoppningsvis slipper man fyllon som springer utanför och härjar.. ; )

2010-10-10 @ 12:59:25
URL: http://mamiforlife.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mamiforlife

En blogg om livet som mamma till mina pojkar!

RSS 2.0