Du tog upp FEL bebis!!

Jag känner mig faktiskt då där superhurtig och duktig nu! Igår lagade jag HEMGJORD mat till junior. Från första början gjorde jag gryta till hela familjen. Ungersk gryta med kummin i. Barnen ska ju kunna äta typ samma mat som föräldrarna (-salt) bara man puréar. Tror någon att junior gillade den ungerska grytan? Nope. Jag gjorde då igår ett stort kok kyckling, potatis, lök, majs, ärtor och broccoli. Junior gillade! Men. Idag har han utslag... lite här och var. Ärtorna? HUR ska man veta? Suck och stön. Säg inte att jag måste kasta alltihop?

Smörgås har han ätit också! Mamma var här en kortis igår och jag sa: "junior gillar inte smörgås, han bara spottar ut." Junior tittade på min smörgås och signalerade att han ville ha. Jag gav en bit och han bara tuggade och smaskade i sig! Åt massa små bitar! Så gulligt. Idag har jag också kokat hemgjord risgrynsgröt på kokosmjölk som junior fick äta till kvällsmat. Mums mums!

Idag har jag och junior varit hos min arbetskamrat och hennes 4 mån yngre bebis (alltså 4 mån yngre än junior, inte 4 mån yngre än min arbetskamrat - det skulle ju vara helt sjukt. Och omöjligt!). Junior var till en början glad, satt på golvet och lekte. Min kollega gick för att brygga kaffe och hennes lilla tjej blev ledsen. Då lyfte jag upp henne för att trösta. Junior tittar då på mig, och sedan på min arbetskamrat som kommer in till oss. Sedan tittar han på mig igen och är JÄTTELEDSEN: "mamma, du har tagit upp FEL bebis!!!!" Så kollegan får ta sin tös så att jag kan ta upp junior. Som sedan var jätteklängig och blev en "liten bebis" igen. Men det var jättekul att träffa tjejerna!!!

Jag känner mig också som värsta fixar-Frasse! Igår när mamma var här skulle jag stolt visa upp hur duktigt jag kopplat ihop tvättmaskinen... och drar på vattnet... Och det läcker.. Till max! Men idag var jag på farbror Classe igen och handlade lite tätnings-tejp som jag micklade dit. Vid första försöket sprutade vattnet åt ännu konstigare håll, men vid andra försöket (använde MYCKET tejp då) så var saken biff! Så. Vem behöver en handy man, när man själv är världens handy woman? ; P

Har dock ännu inte vågat använda maskinen....

-mami-


Kommentarer
Daniel

Tror maskinen funkar bätte än aldrig förr!;)

2010-10-14 @ 13:42:16
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
mami

Du har banne mig rätt!! Testkörde maskinen idag och den funkar hur bra som helst! = )

2010-10-14 @ 13:49:15
URL: http://mamiforlife.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mamiforlife

En blogg om livet som mamma till mina pojkar!

RSS 2.0