Dagens konstiga schema

En ganska jobbig dag.. Eller, jobbig och jobbig, men jag är supertrött! Allt har varit huller om buller med mattider, sömtider och så vidare gällande junior.

Han höll låda mellan 2.30-3.15 i natt och vaknade sedan 06.00 för att käka. För att vara konsekvent med att inte nattamma honom var jag alltså tvungen att gå upp klockan 06.00. Jag var inte så pigg 06.00. Junior var inte heller så pigg 06.00. Men vad ska man göra? Kan ju inte förstöra den fina rutin vi har nu! Men hela dagens schema blev kaos då han inte sov på "rätt tider"...

Lunchvilan blev förstörd p.g.a. att jag och junior var på stan och fikade med en arbetskamrat till mig som fick en liten trollunge för 2 månader sedan. Och när jag säger trollunge så MENAR jag verkligen trollunge!! SÅ mycket hår! En riktig kalufs som stod rakt upp (!), folk vände sig verkligen om och glodde på hela fiket! Supergullig! Det var jättetrevligt att träffa kollegan och junior var även denna dag i sitt esse och höll låda och spexade. När han fått i sig lite mellanmål (vägrade äta lunchen hemma, jag satte hårt emot och vägrade amma honom i gengäld) var klockan typ 14.00 och han var så övertrött. Gallskrek i vagnen och var hysterisk. Inne på fiket. Jättecharmigt för övriga gäster... Till slut tvärsomnade han och sov i 30 min. Sedan var han igång igen...

Åt sedan mat till middag vid 16.30-snåret och jag insåg att vi skulle bli tvungna att hålla honom vaken tills läggdags eftersom att det var för sent med en tupplur efter klockan 17.00. Junior tvärsomnade dock vid 17.30 efter att han gallskrikit och levt rövare. Sov till 18.15. Jag och junior tog då ett bad för att fördriva tiden lite och sedan fick han kvällsgröt och blev nattad. Somnade faktiskt ändå vid 19.30 som vanligt... NU får vi se hur han sover i natt...

Jag är helt slut efter en dag med en övertrött och hungrig bebis som bara ville bli ammad. Jag har bara ammat klockan 06, 10, 14 och 19 idag.. Det är glest för att vara jag. Junior var inte nöjd. Men gud vad söt han är när han sitter på en filt på golvet och leker själv!

-mami-


Kommentarer
A

Det här är totalt orelaterat till inlägget, men... det här tycker jag ni ska satsa på i år: http://www.familjeliv.se/Forum-5-122/m54907502.html



Passa på medan han är för liten för att ha en åsikt i frågan! ;-)

2010-10-07 @ 22:06:15
URL: http://ringtail.wordpress.com
mami

Nä men GUD SÅ SÖT!!! Jag hoppas att du kollade in länken som visade hur dräkten ser ut!!! Synd att den inte verkar finnas i Sverige.. ; )

2010-10-08 @ 09:41:46
URL: http://mamiforlife.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mamiforlife

En blogg om livet som mamma till mina pojkar!

RSS 2.0